Hundöverfall..

M

Mindra

Då var det dags igen. Lite klagan:smirk:
Var tidigare ikväll ute och gick med en av hundarna, kände att han behövde lite ensamtid med matte så lämnade de andra hemma. Bäst som det är så kommer en man som har börjat gå här i krokarna med sin husky. Jag vet sedan innan att den är en gammal omplacering som hatar barn och andra hundar.. Jag valde därför att gå över på andra sidan gatan med min hund som snällt trippade vid min sida. Då tar sig den andra hunden loss! Rusar som en blixt på min hund som jag inte hinner knäppa loss. Slagsmål som hette duga. Nu fick vi isär dem hyfsat fort och det lät mer än vi kunde hitta skador, min har några rivsår och rött öga och den andre blödde från ett litet ytligt sår. I vilket fall som helst så flyger en man ut från ett hus när han hör bråket och springer fram.. Till MIG och skäller på MIG. Gubben som hade tappat sin hund tyckte nog de va rätt skönt att jag fick skit eftersom han mest höll med. Min hund kunde ju vem som helst se att den var farlig och inte hörde hemma i ett bostadsområde:mad:
jaja nu blev inte skadan så farlig den här gången.. men om hunden tar sig loss igen? och nästa gång flyger på ett barn (eftersom den även hatar barn) Hur jäkla kul är det att veta att han går runt vid oss är vi ska ha barn snart?

Så nu har jag avreagerat mig :o. Men undrar jag vem som inte ska ha sin hund i ett bostadsområde...

Sv: Hundöverfall..

välkommen till klubben.. har just en sådan tråd ang min hund som slåss pga lösa aggressiva hundar.. alltid är det jag som får skulden pga att min hund är en baddare på att att slåss tyvärr.. Han går för långt så att säga och det blir skador.. Nu måste han bära mukorg pga detta.. Och apprå på detta så får jag smutskastningar och mördarblickar av förbipasserande.. Men vad fan ska man göra? det är koppeltvång här också och ingen verkar bry sig.. Min hund kunde leka med andra hanhundar förut utan några som hellst problem men nu!! NU är det direkt blodigt allvar eftersom han säkerligen tror att han kommer bli köttfärs om han inte gör nått åt saken själv.. Tänk den dagen då man är själv med två stora hundar som slåss mitt ute i skogen.. vad ska man göra då? :crazy:

Ja visst är det för jäkligt. Jag och min hund var ute och lekte med två hundkompisar till honom. Plötsligt kom en stor rottweiler springandes lös utan ägare. Han sprang först mot den andra hundägaren och gjorde ett utfall mot henne och därefter sprang den mot mig. Jag han få upp min hund och den försökte någragånger få tag i min hund och var helt rasande. När rottisen inte kom åt min hund gick han på mig istället och bet mig i armen två ggr. Jag lyckade sfå tag i hans halsband med ena armen då jag höll min hund i andra. jag släppte ner min hund och sa åt honom att stanna. Därefter drog jag hunden i halsbandet bort till ägaren som stod och skrek på andra sidan huset. När jag kommer fram frågar jag varför de inet häömtade sin hund när de hörde att vi alla tre stod coh skrek att de överföll våra hundar. Jag sa även att de bitit mig. Jag frågade hur de kundesläppa en hund som de hade noll koll på och som dessutom var aggressiv. Då fick jag som svar att vaddå ni hade ju också era hundar lösa:confused:. Herregud våra hundar sprng inte till hennes och våra hundar skulle INTE göra det. Dessutom är de snälla.

Jag hade blivit skogstokig! På nyårsafton hade jag hand om min kompis valp, senare på kvällen stod jag och sambon ute på vägen med henne och våran valp för att låta dom pissa osv. Då hör vi plötsligt flås och någon som springer, jag vänder mig och och får se grannens husky hugga tag i arslet på min kompis valp!

Jag blir vrålförbannad och skriker åt den och sparkar efter den samtidigt som jag rycker upp min hund med kopplet. Jag blir så jävla förbannad på hundägare som inte tar sitt jävla ansvar! :mad: Dom står i fönstret och kollar varför jag skriker men ingen kommer ut och frågar. Som tur var så fick den inget ordentligt grepp och hon var helt oskadd, jag mådde jättedåligt resten av kvällen och ville bara gråta och sparka in pannbenet på hunden, hårt men sant.

Tänk OM hon hade varit lös!! Då hade vi nog aldrig mer sett henne, kul att ringa sin bäste vän och tala om att hennes valp blivit ihjälbiten! :cry: Blir jävligt arg bara jag tänker på händelsen!! Den hunden är inte frisk någonstans, har varit påväg att attackera resten av min familj flera gånger när dom varit ute på SIN gård!

Som tur är så bor jag inte där utan var bara där över nyår då mina föräldrar var i stugan. Jag kommer garanterat att be dom skjuta hundjäveln nästa gång jag ser dom innan den biter ihjäl någon. Dom har flera barnbarn som tultar runt där, förstår inte hur dom vågar låta den hunden leva för den har inte alla hemma! :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 181
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 921
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 832
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 854
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31