Sv: Hundnamn?

*kl*
Min tjej heter Vanilla Sky, "Nilla" -Amstaff
JRTn Zodiak "Zack", hans son heter Zigge
Förra JRTn Zeb
Riesen Schnauzern vi hade hette Nisse

Min rottishane heter

Lupus

Han hette Pluto som valp, men jag tyckte inte alls att det passade. Men han lyssnade till sitt namn, så jag försökte komma på nåt som liknade lite. Sen kollade jag upp vad Lupus betyder och det är vargens stjärntecken!

Pappan heter Lukas, så det passade ju rätt bra på så vis också...

Våra hundar som är kullbröder heter Castor och Pollux. Och det är inte efter karaktärerna i filmen Face Off, utan efter stjärnbilden tvillingarna.

Min hund heter Varsla bettys Lillebjörn Men kallas för Linus:idea:
Det är en liten dvärg TAX:love:

Vi har:

Rex
Zorro
Tikko
Dixi
Mina
Koko
(hon är en kolsvart Lab /flat/golden och "koko" är Blackfoot Indian för Night. Jag brukar säger att "she is black as night")
Angus (En Aus. Cattle Dog men döpt efter boskapen Black Angus fast han är Rödd)
Dakota Darel (En blå Aus. Cattle Dog - Dakota är Sioux för Friendly och Darel är Aborigenal(?) för Blue sky, hon är som en...Friendly Blue Sky)

Min nuvarande hund (Tollare) heter Hedda. Hunden jag växte upp med var en Golden som hette Peggy. Nästa hund tror jag ska heta Tove om det blir en tik.

Våran Dobermann heter Sara (Doberguards Indian Starwalker)
Hade förut en Bearded Collie som hette Scotty

Hundar som jag haft i min närhet har hetat: Tessie, Laika, Fia

Våra hundar heter
Sarek
Freja

De är Siberian Huskies

Andra hundar som jag haft i min närhet är

Maybee (kallades Mebbe)

Giganto (Papillion :D)

Och sedan cocker spanieln mina morföräldrar hade när jag var liten:
Hon skulle egentligen heta Sita men jag sa
"Stackars Tuffa som skall heta Skita" Så de döpte om henne till Tuffa istället..

Så:

Sarek
Freja
Maybee
Tuffa
Sita
Giganto

Mina nuvarande flickor heter Abby och Ravessa. Tidigare hade jag en goldentjej som hette Adonia, men kallades för Nonna. :D

Roxy - Schäfer (Nerings Polly eg. men en schäfer kan ju inte kallas för Polly :smirk: )

Agria har en låååång lista med hundnamn på sin hemsida.

Vi har en Boss, en Saabi, Morra och Saga

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
16
· Visningar
1 082
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 030
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka