Sv: Hundnamn?

Asså, jag har ingen hund, men så fort jag blir stor(tar väl ett tag:p) så ska jag köpa en sheltie(shetland sheepdog) som ska vara en hona, en sobelfärgad och heta Peggy! :) Min drömhund iaf ;)

Min hundar heter
Smulan, långhårstax
Fixxa , strävhårstax
Mollie, sheltie
Mila, gråhund
Arko, gråhund

tidigare hundar
Loppan, riesensnauzer
Fia, strävhårstax (gick bort alldeles för tidigt, drunkning)
Aija, hamilton (fick avlivas)
Dana, dv schnauzer (juvertumörer)
Rex, taxkorsning
King, taxkorsning
Kevin, dvärgpudel (äldra omplacering)
Gaston, mellanpudel
Rocky, leonberger (översprungen av häst när han var 9 v :cry:)
Lilleman, greyhound (omplacerades)

Kl

Vår pinschervalp heter Gibson. Min sambo valde det namnet eftersom han är musiker och Gibson är ett gitarrmärke, dessutom är hansfavoritskådis Mel Gibson:D

Min gamla A. cattledog kallades Fly men var döpt till Flowery fiancé av uppfödaren

Dusty rottweiler
Yda dvärgschnauzer - shih tzu

Tidigare vovvar:
Lisa egentligen Sunflower, flatte
Jack egentligen Stormy weather, flatte
Zappa egentligen Alex, flatte
Svante egentligen Per-Svante :p, bouvie (stavning?)

*kl*

Min hund heter Fina och Fiddeli (använder båda men mest Fiddeli).

Min förra hund hette Timmy.

Våra hundar heter Troja(blandras) och Freja (vosther)

Våra tre heter:

Brorsan (jaktlabbe)
Evita (münsterländer)
Lill Babs (strävhårig tax)

och vår älskade jaktlabbetik som dog förra juldagen (endast 5 år gammal :cry:) hette Jizza.

Vi kommer att hämta en ny labbetik i april men vad hon ska heta är ännu inte bestämt.

Jag har en schipperke som jag kallar för Milo efter huvudpersonen i barnboken 'Milos fantastiska tullhus'. En tik skulle jag nog döpt till Luna, som ju är månen, men även en gudinna i den romerska mytologin.
Om man har svårt att hitta på något kan man alltid ta en titt på en stjärnkarta - där finns många fina så som Mira, Sirius, Izar och Talitha.
Man kan också ta en titt på kartan och välja ett geografiskt namn från rasens ursprungsland - för en schipperke till exempel Texel eller Aspel. Det finns dock bättre länder att leta i än Belgien och Nederländerna där det mesta har namn som Arendonk och Vinkeveen.

I stamtavlan heter de Badavie Zari och Badavie I belive in hope, flashigt värre! :D

Här hemma heter de dock kort och gott, Niki och Plupp. :)

Våfflan=Tibetansk terrier
Hon heter INDRA på pappret men av nån underlig anledning blev det Våfflan

KL
Mina heter Tirill (tik) & Zima (tik) blandraser båda två..

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
16
· Visningar
1 073
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 030
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka