replica

Trådstartare
Den 4/1 blir sambon och jag hundägare!!:bump: :banana: :bump: :banana:

Vi behöver lite tips och idéer på find hundnamn nu, vovven det gäller är en 9v gammal collie hanne, trefärgad.

Vill helst ha ett namn som är lätt att uttala. Mina föräldrars hund heter Zicco och svärmors Neo (mitt hundnamn!:mad: :angel: ) så gärna något i stil med dem..

Har funderat på namn som: Casper, Tyson, Rocky, Teemo o Zack..


Sambon och jag är inte riktigt överens dock;)
 
Sv: Hundnamn!

Sånt här är svårt, finns många fina namn..
Lite namn vi har på dagiset (dålig fantasi ikväll)

Flax, Zacko (kanske lite väl likt dina föräldrars hunds namn), Atlas, Chivas, Diezel, Zamurai (min favorit), Basso, Sesam, Buster.

Den enda hane vi har haft hette Willie, en av våra många omplaceringshundar (VildeWille kallades han på brukshundsklubben :D ) Hans bror hette Balder. 2 svarta stora Briard hanar, väldigt häftiga!

Hoppas du kommer på ngt bra!!
 
Sv: Hundnamn!

Carraz ^^ (finns ju olika stavelser)

Sputnik ^^

Zero

Emir

Tyko


Tex
x'D Så dålig fantasi jag med...Skriver om jag kommer på ngt
 
Sv: Hundnamn!

Hmm....

Zero
Xolo/Solo
Bosco
Sudden
Atlas
Hero
Stillton
Tasso
Willy

Lycka till med den lille :)
 
Sv: Hundnamn!

Tack för alla namnförslag!:bow:

Sambon och jag har hittat ett gemensamt som vi tycker är superfint, Wille.:love:

Men.. det kanske blir jobbigt i längden med tänke på ordet "ville" som i "ville du något?".. Vovven kan kanske bli konfundersam med ett sådant namn?:confused:
 
Sv: Hundnamn!

Mina egna heter Laban och Mimmi. :love:

Texaz (en favorit), Mille, Pajaz (haha :D), Aramis..
 
Sv: Hundnamn!

hehe jag tänkte på det här om dan, min faster har shelties, å det e ju typ mini-collie... jag skulle nog döpa den till Lassie BARA FÖR ATT :)
 
Sv: Hundnamn!

Hej jag träffade en gång en colliehane som hette collin, tyckte jag var coolt
 
Sv: Hundnamn!

Dog-las (med den stavningen- det är ju en hund ;) ) Tycker jag är ett kul hanhundsnamn.
 
Sv: Hundnamn!

Mio är superfint men det heter sambons systerson, skulle bli lite knasigt att döpa hunden till det:p

Vi har iaf bestämt oss för ett namn nu, Rexi. Rex betyder ju kung och collies är så majestätiska på någotvis, men då Rex är ett så vanligt hundnamn så la vi till ett "i" på slutet för att det skulle bli lite annorlunda.


Ahh, imorgon smäller det! Kan inte vänta längre:bump: :bump: :bump:
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp