Hundmisshandel

J

java

Fy fan säger jag bara (Ursäkta mitt språk). Blev just vittne till en hundmisshandel. Helt öppet på gården mellan hyreshusen hade nån idiot bundit fast en hund vid en gunga och stog och slog hundstackarn. Det var mörkt, så jag såg inte riktigt, men det verkade som om han hetsade hunden att bita i däckgungan. Om jag inte minns fel är det något de gör för att "träna" kamphundar.

Jag har aldrig hört en hund skrika i sådan dödsångest. Stackars hund. :cry: :cry: Efter ett tag kom en annan kille och slet bort hunden. Då stog jag och skrek på balkongen, och massor av folk stog i fönstren och det var fler som skrek på dem. Jag är fortfarande helt chockad. Hur är man funtad om man behandlar sitt husdjur på det sättet? De måste ha nåt fel i skallen. Ett husdjur är ju ens bästa vän!

Lönar det sig att göra en anmälan? Jag såg ju vilken port de gick in i, men jag har ingen aning vilka de är, eller om de bor där över huvudtaget. Vad gör man? Tar polisen sådant på allvar?

Sv: Hundmisshandel

Jo, det borde jag ju gjort. När jag sansat mig stog jag faktiskt med telefonen i handen och skulle ringa. Men då försvann de, och jag var tvungen att lugna mina livrädda katter..

Hemska människor!! Sånna folk borde man ta ifrån djuret och tvinga bita i däckgungor och liknande själva istället!!

Anmäl, då får polisen upp ögonen på att det förekommer i ditt område och är mer uppmärksamma.
NÄPO där jag bor är väldigt bra :) De är inte många men de patrullerar och håller ordning på missbrukarna som börjar leva rövare på höstkanten.

Eftersom många andra också såg det så borde någon veta var de bor. Om ni dessutom är många som anmäler så känner säkert polisen press på sig att de måste åka ut o kolla upp saken.....

Stackars hund :cry:

Usch vad hemskt! Anmäl hur som helst! Så att polisen får reda på det..

Skönt o höra att folk blev arga och skrek o inte bara stod inne o glodde.

Anmäl för hundstackarns skull

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 450
Senast: Rosett
·
C
  • Låst
Övr. Barn Vet inte om det är rätt ställe men flytta dit där det passar i så fall. Men ta in bort inlägget mÅSTE få ventilera! Ja jag vet inte...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
52 038
Senast: KrullTroll
·
Övr. Hund För några månader sedan ( feb ) blev ju min hund biten på min gård av en grannes då 1 åriga amstaffmix. Den ska tydligen ja varit tränad...
Svar
8
· Visningar
1 391
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort: För drygt ett år sen tog jag och min sambo hand om en liten chihuahua-tik som då var två år...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 761
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?