Hundmassage

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ammon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 448
A

Ammon

Jag har nu funderingar på att utbilda mig till detta, och är lite sugen att höra vad ni hundägare här på buke tycker om det här med hundmassage.

Är det något du skulle unna din hund?
Eller tycker du mest att det känns som en onödighet som kostar pengar?

:bow: för svar..

Sv: Hundmassage

Om min hund verkligen skulle behöva massage skulle jag ge den det. Så dyrt är det väl ändå inte? Många hundar liksom hästar kan behöva massage, även vi tvåfotingar. Ser ju hur hunden tycker det är skönt när man masserar den.

Så dyrt är det väl ändå inte? QUOTE]
Det kan jag inte påstå, men finns ju dom som tycker all vård utöver veterinär är onödig. Men har man råd att skaffa hunden och sen äga den tycker jag det borde vara så att man tar sig råd att se till att hunden mår bra också.. Fast dom orden var inte menade direkt till dig :bump: Tack för ditt svar :bow:

Det verkar inte som att någon är speciellt intresserad utav att ge sin hund en uppmjukande och förebyggande behandling... suck... Tur att min vovve har mig hemma, han älskar när jag masserar honom :D

Beror ju helt på vad det skulle kosta och om jag skulle göra det för att min hund behöver det (då är det ju jättebra!!) eller om jag bara vill unna henne nåt mysigt.

Min häst fick massage regelbundet "bara för att", men då hade jag en helt annan ekonomisk situation än i dagsläget.

Enklare massage för att de är skönt kan jag ju själv ge min hund så det beror mycket på vad det skulle kosta.

Ullis

Tror du inte att många masserar sina hundar? T.ex när man sitter och tittar på TV och hunden ligger i knät? Tycker nästan att det faller sig naturligt och man ser ju hur skönt hunden tycker det är. Men att ha riktig utbildning på massering måste ju vara ett plus.

Absolut skulle jag unna min hund massage. Har tänkt på det länge, men det finns inte alls många hundmassörer häromkring där jag bor. Så det har aldrig blivit av tyvärr. Så fler borde utbilda sig till det!

Vet fler som har tänkt som du.. jag själv också har tänkt detsamma till min hund, för det ÄR skillnad på att kunna massera eller bara knåda lite som man tror. Men det finns inte många som är utbildade inom det.. *synd*

Jag skulle nog inte rekomendera dig att utbilda dig till det om du inte visste att du har en stor kundkrets när du är klar. Vet flera som utbildat sig till hundmassörer och som nästan "hoppar till" när nån vill få sin hund masserad...

Dom flesta tycker att det räcker med att de själva klappar på dem..

Jag har en kompis som utbildade sig till hunmassör. Hon övade någon gång på mina hundar. Men de tyckte det var obehagligt att någon de inte känner skulle röra dem så närgånget och länge. Så de spände sig mest.
Jag får nog göra det själv i fortsättningen.

Har varit hos en rehab/massör med gammel-labben i våras, då hon lyckades slita av ett korsband.
Främst fick vi lära oss hur vi själva skulle fortsätta med massagen hemma, men det var definitivt värt sina pengar.

Mycket intressant att läsa allas tankar och åsikter.. :bow::bow: Fortsätt gärna skicka kommentarer..

Vi har precis öppnat hundmassage, hundsim och trim på mitt jobb, det ska bli mkt intressant! Vi sätter igång allt på lördag, ska bli kul och se hur många som vill att sina hundar ska bli masserade. Det är redan några, och vi har inte gjort så mycket reklam heller. Men allt beror på hur stor kundkrets man har tror jag.

Skulle vara intressant att höra hur det gått för er. Om det funnits intresse och så.. Lycka till!!:bump:

Åh har du oxå dobbis... världens härligaste hundar :love: hundarnas rolls royce i övrigt :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 292
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 788
Senast: monster1
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 074
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka