Hundleksaker - vad är bra?

Inte_Ung

Trådstartare
Jag behöver bra bollar att kasta, som inte omedelbart blir söndertuggade.
Och så något att kasta ut i vattnet för att simma efter och hämta.
I höstas så hade jag oändligt med äpplen att tillgå men det har jag inte längre.
Så hur gör jag nu?

Kong extreme brukar ta ett tag att tugga sönder, även för de mest ihärdiga hundarna :) Finns som både boll och kong, tror ej att de flyter dock.

I höstas så hade jag oändligt med äpplen att tillgå men det har jag inte längre.
Så hur gör jag nu?

Jag kör med Starmark treat dispensing chew ball i största storleken, har haft den i två år utan att den gått sönder. Små bollar kvävs dom på om man har otur.

Jag kör med Starmark treat dispensing chew ball i största storleken, har haft den i två år utan att den gått sönder. Små bollar kvävs dom på om man har otur.
Att kasta med alltså?
Den ser lätt och bra ut för mig som inte kan kasta bollar.
Sådana där med tillhörande slunga då?
Går de att använda?
Jag skulle ha nytta av litet kasthjälpmedel.

Ett alternativ till att kasta saker är även att gömma saker. Att nosa och leta är roligt och stimulerande.
Men det kan man ju göra med vad som helst.
Vi kör kottar, pinnar, vantar och allt möjligt.
Gissa hur kul det är att hitta rätt äpple i en äppelträdgård.
Ett litet märke i det och så in bland de andra äpplena.
Sedan så får nosen jobba litet för att hitta rätt.

Det är främst simträningen och apport i sjön som jag har haft svårt att hitta något bra till.
Annat än just äpplen då.
Det får ju inte blåsa bort och det skall flyta typ lagom mycket.
Boll är mest för att hunden verkar vilja ha en, annars så finns det ju pinnar och så.
Just nu ligger isen men snart så är det vår och då vill hunden bada igen.

Så hur gör jag nu?

Jag har två bollar med snöre i, från Gappay. De är nu inne på sin andra Schäfer och det finns inte ett märke på dem. De flyter dock inte, så i vatten använder jag bollkastare och gasfyllda tennisbollar. De brukar hålla en säsong i varje fall.

Jag har äntligen hittat hållbara, roliga och sköna bollar och kampleksaker. Många flytande. Det verkar vara ett brukshundsställe, Dogaccess.

tennisbollar har funkat till mina marodörer. riktiga tennisbollar alltså. dom som man köper som hundleksaker klyver den stora på mitten. dom riktiga kan hon tugga och tugga på och dom har inte gått sönder. ger härligt motstånd och så studsar dom så roligt. tyvärr har jag inte så många kvar för pudel tyckte det var roligast att plocka av det gula, och sen var dom inte lika roliga längre. nackdel är väl också om man glömmer dom ute och nån färgblind typ (pappa) kör över med gräsklipparen

Jag har två bollar med snöre i, från Gappay. De är nu inne på sin andra Schäfer och det finns inte ett märke på dem. De flyter dock inte, så i vatten använder jag bollkastare och gasfyllda tennisbollar. De brukar hålla en säsong i varje fall.

Här ryker snörena på Gappaybollarna på löpande band :(

Men de är ändå de mest hållbara.

Vi kör på rediga tennisbollar och handbollar - de håller bra och är tuggvänliga, handbollen är också sådär lagom stor och perfekt att fånga i luften. Flytkapacitet vet jag inget om dock, jycken badar helst inte...

Gillar Safestix från Kong skarpt, även om det ser lite ut som om hunden har snott en helt annan typ av leksak från matte. ;) De håller bra och är jättekul enligt Breeze. Han får numera springa med en sån i munnen i skogen för att inte äta pinnar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 635
Senast: Troll
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka