Hundhetsare.

Sv: Hundhetsare.

Uch vad hemskt och stackars människor. Måste dock säga att det är lite konstigt att alla dessa människor inte har fått någon ersättning då man som hundägare har strikt ansvar. Hur många gånger har man inte hört talas om tjuven som fick skadestånd av hundägaren när tjuven gjorde inbrott och blev biten av ägarens hund. Fast det kanske bara är en skröna?

Tycker även synd om hunden. Sitter och tittar på mina två prickar som ligger och sover gott i varsin ända av soffan. Ett sådant hundliv borde alla hundar ha rätt till. Nu menar jag inte att de skall få sova i just soffan men att de skall få ha ett gott liv med mycket kärlek och omtanke.

Mvh

Tora
 
Sv: Hundhetsare.

Varför inte införa samma regel som i Frankrike och i Ungern dvs lag på munkorg för hundar av vissa raser.

Personligen tror jag inte att hundar av raser som pitbull osv är speciellt agressiva i grunden utan att de i många fall köps av personer som är helt olämpliga som hundägare.
Personer som använder hunden som förstärkare av deras eget agressiva ego.
Personer som medvetet hetsar hunden för att det är tufft!!??

Eftersom man inte kan hejda den typen av människor att köpa hund så är det bättre att införa munkorgslag även om den tyvärr också drabbar människor som fostrar sina hundar på rätt sätt.

Men för att stoppa spridningen av det dåliga ryktets och för att inte fler olyckor ska ske kan det kanske vara värt det.
 
Sv: Hundhetsare.

Vad ska man säga? Helt mållös blir jag.... Förtroendet för svenskt rättsväsen är noll. Det finns ju en gammal lag om strikt ägaransvar när det gäller hund men den verkar bara gälla vid attacker mot får, grisar och liknande. Jag har full föståelse för att vissa raser får dåligt rykte.
 
Sv: Hundhetsare.

har själv varit där...inte så jag själv blev biten men... min sambo blev huggen i skallen av en pitbull som används av ägaren just som vapen för att han själv är så inihelvete feg...men eftersom vi visste precis vem han var och han dessutom misshandlade sambon en gång tidigare och även i samband med attacken så åkte han dit...rättegång i slutet av januari, kan ju inte påstå att vi ser fram emot det, just för att rättsväsendet idag inte fungerar! vi har tex inte hört ett skvatt från polisen, mer än att bli kallad till vittnesförhör och nu (efter typ 4 månader) till rättegång då... övriga vittnen (ett par) har inte hört ett ord från dem före nu, och det hundens ägares fd sambo (jodå hon dumpade fanskapet till slut) hade hört att det var på väg att bli nerlagt osv...hon visste alltså mer än vi... nu är bevisen såpass starka så vi tror inte att han kommer undan men jag tycker att polisen har handskats konstigt med det här...hunden lever o BOR KVAR hos fanskapet (att den lever gör mig egentligen ingenting men att han fortfarande ägs av idioten gör mig irriterad...)polisen borde ju ha tagit den därifrån på en gång...den var ändå bara "valp" (typ 14 månader) o förmodligen inte helt förstörd i psyket ännu...den hade kanske kunnat få ett drägligt liv men nu tror jag nästan att det är försent:/ sen undrar jag varför folk skryter så förjävligt om dessa hundar...ex på lunar står det ofta på "lajv" "aaah jag äääälskar min pitbull" bla bla bla...hur många skriver "aah jag äääääälskar min pudel!"?
suck...:eek:
 
Sv: Hundhetsare.

det där är fel o tro om Kamphund att dom gör det i aggression.
Utan de går i gång i ren kamplust o sen är dom extremt lätt o hetsa igång.
 
Sv: Hundhetsare.

Jag vet exakt hur det är jag fick en kamphund på min egen hund. Anmälde det men visst först inte vilka dom var, men dom var döva så jag tog hjälp av en godvän som är döv och vi fick fram namn på alla som var med. Både jag och min dåvarande sambo var på flera förhör o pekade ut gärningsmannen för han hotade även oss med diverse tillhyggen. Efter nästan ett år kommer det ett papper från Polismyndigheten att fallet är nedlagt.
 
Sv: Hundhetsare.

OK!
Men vad jag menar är att ägaren hetsar hunden till agressivitet.

Kamplust ska man kunna kontrollera hos sin hund om det är en hund med bra mentalitet och en bra ägare.

Har svårt dock att tro att en lös hund anfaller och biter barn av ren kamplust utan inslag av agressivitet.
 
Sv: Hundhetsare.

Det är exakt det dom gör dom har ingen aggression. De går på ren kamplust. Man hetsar ju hunden mot ett byte för o kampa med det, Den blir ju inte arg utan kampsugen.
 
Sv: Hundhetsare.

Vi menar nog exakt samma sak fast vi använder olika ord.

Men vad anser du om ägarna då ?

Går dom också igång av ren kamplust?
 
Sv: Hundhetsare.

jättehemskt, verkligen

Men vad trött jag blir på dessa skvallertidningar.. vad tydligt det märks att "kamphundarna" ska svartlistas:crazy: Står ju ingenting om ras på två av fallen som tas upp.. kan det vara så att det varit någon vanlig sällskapshundras kanske:smirk: precis som de gör när invandrare begår brott:mad: ("man med ***** ursprung" alternativt "man i 40-årsåldern")
Dessutom är det väl Golden Retrievern som leder bitstatistiken?
 
Sv: Hundhetsare.

Ja jag tror ägarna tycker det är häftigt o se sin hund så uppe i varv.
Kan ju bara ta mig själv när vi första gången fick Piru o gå i Aggression vilken kick det var. Men skillnaden är att jag styr min hunds försvarslust på ett helt annat sätt än dom gör för dom har noll koll.Jag gillar ju kontrollen på hunden det är ju den som är häftig o kunna ha en hund som är förbannad men ändå styrbar.

Killar med lågt självförtroende tror jag skaffar just Pitbulls även Rottweiler o.s.v.
 
Sv: Hundhetsare.

Det är exakt det dom gör dom har ingen aggression. De går på ren kamplust. Man hetsar ju hunden mot ett byte för o kampa med det, Den blir ju inte arg utan kampsugen.

Satt fast en unghund i min ärm för ett tag sen å den hunden gick på ren kamp! Det bara lyste ur ögonen på honom, hade ägaren i det läget försökt att tvinga bort hunden hade jag vart utan arm det är jag helt övertygad om! Fanns absolut inte ett uns aggresivt i den vovven, bara dåligt uppstyrt av ägaren! Nu gick det bra för att vi satte ner hunden å lugnade honom...
Skulle vilja se den hunden på MH:t. Dom leder bort hunden å börjar leka med trasan sen är det över:rofl:
Men helt allvarligt så har ägaren jätteproblem med det här!
//C
 
Sv: Hundhetsare.

Ja i hemmet ja. Tror du att en golden går i gång i kamplust o flyger på folk på stan eller?

vem vet vad det är på ras på de hundar som bits utanför hemmet då det inte skrivs i tidningarna (förutom då om de är av kamphundsras)..
Det är ju väldigt sällan det är hunden det är fel på utan det är ju faktiskt ägaren.. Det kunde lika väl ha varit rottisar eller nån annan ras som inte ser puttinuttig ut som blivit status att ha som penisförlängare.
 
Sv: Hundhetsare.

Jag har flera "kamphundsraser" omkring mig, och det ligger faktiskt i ägaren ansvar att hantera sin hund rätt. De hundar jag nästan dagligen träffar och, hör och häpna, låter leka med min hund, är knappt ens hetsbara. Dom kan kampa som tusan i en trasa eller dyl, men att bita i en hand eller arm är inte ens tänkbart.

Blir bara så förbannad att en hel ras/raser blir så nerskitade tack vare ett gäng idioter som ska ha hund för att vara fräck. I rätt händer ÄR det en trevlig ras. Det är en trevlig sällskapsras! Men visst, man bör veta vad man har i kopplet. Det är en rejäl hund. Dock ingen livsfarlig mördarmaskin med så mycket kamplust att den flyger på allt och alla.
 
Sv: Hundhetsare.

Bara för du träffar hundar som är på ett sätt så betyder ju inte det att alla är på det viset. För vore det så då finns det bara dåliga beuaceroner för jag har bara träffat 2st o sett 6t på korning o samtliga har varit dåliga. Men för det finns det ju även bra beuaceroner.
 
Sv: Hundhetsare.

Jag tycker det är heltsjukt att man tränar/hetsar sina hundar till att bita folk (bortsett från skydds- och IPO hundar ;) ) o det är egentligen lite synd att det just är en viss ras som blir utsatt. Men Pitbullen är ju också framavlad för att vara det den är (dock inte "kamphund" då) Det är ju dessutom en terrier! Här i hålan där jag bor finns det mycket rasister och invandrare men det har ändå bara varit en hund som blivit omhändertagen. Vi råkade själv ut för honom men som tur var kom hunden aldrig lös. Morsan ringde polisen och de viste vem han var så de körde ner och hämtade hunden direkt. Nu har de karlarna en liten papillon istället ( :devil: )

När det gäller den enda pitbull terriern i "stan" som jag känner till så är den gudasnäll. När man ser han och ägaren tror man att man ska behöva hålla i kopplet för allt vad man är värd eller nått men de har alltid honom lös och de kallar på honom när man möter dem och hunden lufsar till sin ägare. Så den är jag itne speciellt orolig för.

Egentligen hade man ju kunnat "utnämna" vilket hundras som helst till kamphund men eftersom pitbullen har de "perfekta" förutsättningarna är det klart att det är den som blir "utsatt" Jag menar det är en Terrier, vilket gör den sjukt envis och bruksras, vilket gör den sammarbetsvillig och lättlärd. Dessutom har den ju utseendet...fast nu är det väl kanske lite så också att man ser pitbullen på ett annat sätt än andra raser för att den hamnat i så mycket blåsväder .

Ja, nu bara trillade ina funderingar ut så läs om ni känner för det :P

/Jenny
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 857
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
945
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp