Madick

Trådstartare
Finns det några regler hur länge en hund får vara ensam om man har en hundgård (möjlighet att vara inne och ute)?

Den får vara där dygnet runt, så länge man tar ut den och rastar den utanför hundgården minst en gång per dag, enligt länsstyrelsen.
Samtidigt skriver dom:

"Hundar trivs bäst när de har kontakt med artfränder eller människor större delen av dygnet. Att se till sin hund ett några korta stunder per dag, vid exempelvis utfodring, räcker inte för att täcka hundens behov av sällskap. "

http://www.lansstyrelsen.se/VastraG...lrad-for-dina-djur/Pages/hund-i-hundgard.aspx

Våra hundar är i hundgård från ca 07-07.30 - 16.30.
I dagsläget är de tre stycken, när valpen blir gammal nog blir de fyra stycken som sitter tillsammans.

OK, då kan det alltså vara ett alternativ. Två månader om året kommer jag jobba så att jag inte kan ha med hunden och vi letar lösningar. Det är som tur var ett bra tag kvar.

OK, då kan det alltså vara ett alternativ. Två månader om året kommer jag jobba så att jag inte kan ha med hunden och vi letar lösningar. Det är som tur var ett bra tag kvar.

Så länge hunden trivs i sin hundgård är det väldigt sällan ett problem :) Mina hundar rusar ut i hundgården på morgnarna, trots att de sitter där rätt många timmar per dag.
Kanske har ni någon trevlig hundkompis som bor i närheten som också vill ha sin hund i er hundgård? Då slipper ni att hunden är helt ensam.
Förutsatt att hundarna fungerar ihop osv, så klart.

Så länge hunden trivs i sin hundgård är det väldigt sällan ett problem :) Mina hundar rusar ut i hundgården på morgnarna, trots att de sitter där rätt många timmar per dag.
Kanske har ni någon trevlig hundkompis som bor i närheten som också vill ha sin hund i er hundgård? Då slipper ni att hunden är helt ensam.
Förutsatt att hundarna fungerar ihop osv, så klart.
Ah, grannens lilla yrboll får vara ensam ibland. Grabbarna leker bra normalt, värt att fråga! Det är ju bara en del av året och då är det bra temperatur (april-maj).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 507
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 870
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har fixat en relativt stor hundgård till hundarna att vara i när vi går omlott i våra arbeten. Har inte preparerat underlaget, vilket...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30