Hundgård, ensam hemma.

caradan

Trådstartare
Min blivande hund kommer att få en hundgård att vara iu då jag arbetar. Inv har han ca 8 kvm och utvändigt ca 15kvm. 4 ggr/månad arbetar jag så jag är borta 12 timmar. Är det ok att att han är där i dessa fyra gångerna/månad???
Ibland så kan jag lösa det med att jag kör honom till pappa så tar han med honom till jobbet men det är inte säkert att det fungerar varje gång.
Övriga dagar är det inga problem då jagh är mycket ledig oftast flera dagar i sträck.

Sv: Hundgård, ensam hemma.

Visst, inträffar det inte oftare än så är det ju ok. MEN allt har ju med hur han som individ klarar av att sitta i hundgård. Det är ok om han tycker det är ok. Blir han stressad så är det inte ok, och Du bör hitta en annan lösning. Sedan måste Du veta att han verkligen kan göra i från sig i rastgården. En del hundar gör inte det och då är det inte ok att han ska behöva hålla sig i 12h. utan rastning.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundgård, ensam hemma.

Han är uppvuxen i hundgård och är van att vara där hela tiden (även på natten) men hos mig blir det bara då jag ska iväg.
Får hålla koll så att han gör det han ska.
Tack iallafall för ditt svar.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Övr. Hund Jag längtar så efter att skaffa hund. Men förstår inte hur folk löser det, särskilt under valptiden?! Vi är en familj med tre barn. Vi...
2
Svar
35
· Visningar
5 505
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar