Hundfotograf, någon som besökt?

H

Havregryn

imorgon ska vi på besök med lill fian hos hundfotografen *wee*

någon som varit med sin hund hos en fotigraf, bilder att visa??
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Jag var med min herre till en kille som har studio hemma, och såhär bra blev resultatet:

studio4.jpg
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

naw vad sött =)

var de lätt att få bra bilder??

vad fick du betala?
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Hur lätt det är att få bra bilder beror väl helt på hunden och fotografen.
Min hund är van vid att matte hittar på konstiga saker och killen som fotade är van vid hund, så det var inga större problem.
Jag betalade faktiskt ingenting för att få honom fotad.
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Jag fick mina gotroll fotade hos "amarillos" pappa:D
Gabbi:
1457990.jpg

Kiera:
4199695.jpg

//C
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Ja den bilden var verkligen ett ögonblicks verk! För det mesta såg det ut så här:
4231788.jpg

:rofl:
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Mitt bidrag med ateljébild, den här har jag fotat själv i pappas studio.:love:

1748333.jpg
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Jag tycker den HÄR bilden som du fotat är SÅÅÅÅÅ fin:love: :love:
1748441.jpg
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

:o Men snälla vi fyller den här stackars tråden med bilder från ett och samma ställe, ok dom är ju faktiskt jättefina.:D


Vågar man fråga vart Yeah gick och fotade sin sötis? pm: om du vill svara.:)
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Jag önskar att alla hundar på buke kunde komma till sundsvall så jag fick fota dom i ateljén, det skulle vara det roligaste som kunde hända.:love:
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Det är bara att hojta så ordnar vi det.:) Ni är välkommen.
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

riktigt fina blder =) bra modeller =P

hihi valpen var allt för söt =P
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

aha så du är hn fotograf eller??
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

:o Hm? Vet inte vad jag ska kalla mig, pappa äger en fotoateljé och jag tillbringar nästan hela dygnet där.
Jag fotar lite kunder och kompisar emellan åt, när pappa släpper kameran tjuvar jag den en stund ibland.

Hobbyfotograf tycker jag är en bra benämning, älskar att fota så kameran följer med överallt, det är så illa att när min hund ser kameran så flyr han.:D
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Kan man få lite tips då kanske ;)

Vad ska man tänka på när man fotar hundar, eller djur övht??

Jag tycker denna är fin, men vad är det för "fel" om man ska vara pillig ( gegg i ögat har jag sett, som retar mig)Finns det några insidertips:)

JMRPNQNNKPMON8.jpg
 
Sv: Hundfotograf, någon som besökt?

Lessen är lite hängig därav svarar jag nuförst.

M jag kan inte säga att jag ser nåt fel med din bild, du lyckades missa trädet, sådana brukar ofta sticka upp ur huvud och mitt på ryggen och se knasig ut. Jag gillar din bild den är väldigt fin och jag har inget att klaga på. Fortsätt i samma stil du så får du nog kanonfina bilder.

Det jag brukar tänka på är Se er omkring, om ni vill ha lite uppställda bilder eller liknande kolla omgivningen innan ni fotar, träd brukar vara ett problem som stör bilden då de tittar upp ur huvudet på en annars perfekt bild.

Vända hunden mot solen om du inte har en bra blixt funkar ibland men tänk på att då blir ögonen ljusare än dom brukar vara.

Gå ner i hundens höjd om du ska fota porträtt eller hunden i helhet , jag brukar försöka smyga ner i deras nivå och kasta iväg en bild, oftast undrar hunden vad man vill och kommer skuttandes då man går ner på knä.:D

Kom ihåg att få med allt på hunden, dvs örontopparna var inte för snabb om du vill ha en perfekt bild, det tar tid och kolla ordentligt i kameran vad du får med. Jag vet inte hur många misstag jag gjort som pappa påpekat, men jag kan ändå vara helnöjd med bilden.

Så det bästa rådet är helt enkelt sikta och hoppas på det bästa, var nöjd med det du gör och lär av misstagen. Kolla gamla bilder och se vad ni kan ha gjort bättre och gör inte samma misstag nästa gång.

Lycka till med fotandet ni som läser detta.:bow:

Och kom ihåg, jag är inget proffs bara för att jag jobbat med bilder i ca 8 år jag lär mig fortfarande.:o
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 794
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp