Hundfolk - jag blir så trött...

Sv: Hundfolk - jag blir så trött...

Det förstår jag, men om du blev ombedd att hålla dig på stigen och inte tex höger om den, det hade väl inte retat gallfeber på dig? Självklart kan det ju vara som i ert fall att bara vissa stigar är "framkomliga" för er och det måste man ju även som spårläggare respektera...

Naturligtvis hade jag gått en annan väg om det var möjligt. Finns det en likvärdig stig/väg så kan man ju likväl gå där. Fast oftast finns ju inte det. Jag bråkar inte i onödan kan man hjälpa till så gör man naturligtvis det. Dock förväntar jag mig att folk är trevliga mot mig för annars får det motsatt effekt och risken är ju att man går där på pinkiv... :devil: Är någon trevlig så vill jag gärna hjälpa till.

Har också råkat ut för tråkig attityd hos spårläggare. Vi var ute och red när vi stötte på några hundförare i skogen. De blev jättesura och otrevliga för att vi kom ridandes. Vi hade inte en aning om att de skulle hålla till där eftersom inga skyltar eller något annat fanns uppsatta. De hade givetvis markägarens tillstånd men om de inte sätter upp info så hur ska vi veta var de håller på med.
Började undra om de hade låst in alla vilda djur i skogen så att de inte kunde springa över spåren och förstöra. (sa det inte högt)

För att det inte ska bli missförstånd och osämja är det väl inte så svårt att infomera (med skyltar eller dyl) och be på ett trevligt sätt.
Blir man trevligt bemött så är man oftast trevlig tillbaka.

Oj en sån otrevlig attityd jag fick tillbaka :(

Självklart skulle jag inte vara otrevlig om någon gick i mitt spår- det händer ofta. Däremot händer det att det kommer ex. svampplockare vandrandes då man lagt spår. Jag försklarar då att jag lagt ett spår och pekar var. Sedan ber jag snällt att de väljer att inte gå precis där.

Jag har aldrig stött på sura miner utan människorna jag träffat svarar att visst kan de låta bli just mitt lilla spårområde om jag vill. Jag tackar såklart för hjälpen.

Till en rutinerad hund har jag inget emot joggare eller bärplockare i spåret- det skall den fixa endå. Förstår inte riktigt din attityd.

För att det inte ska bli missförstånd och osämja är det väl inte så svårt att infomera (med skyltar eller dyl) och be på ett trevligt sätt.
Blir man trevligt bemött så är man oftast trevlig tillbaka.

Instämmer :bow:

att skylta hade de nog inte tänkt på, men de vore smart. Av egen erfarenhet vet jag att de kan ha svårt att reda ut när de kommer hästlukt, så om de visste att ni brukar rida där hade de kunnat informerat!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 075
Senast: Lazio
·
Hästmänniskan Ja, nu planerar kommunen bebyggelse i anslutning till vår gård som är klassad som jordbruks-/lantbruksfastighet. Detta uppskattas...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 560
Senast: mammaBerg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V