Innan det här fodret kom ut som hon äter nu (RC Energy 4800 enbart) så åt hon ett RC foder med 28/18 och Klass.
Mat två ggr om dagen, och 6 dl torrt och 0,5 kg Klass varje gång. En korv Klass då alltså.
Nu äter hon det när vi sover borta hos kompisar eller så, det är lätt och behändigt att bara stoppa ner 2 korvar i en påse, än att behöva släpa med sig torrfoder
Min frys vet jag inte exakt hur stor den är, men jag vet att den inte rymmer 250 kg som man måste köpa om man ska köpa direkt från Klass. Så jag köpte (Köper) från en återförsälhare i närheten då istället.
Som mest får det plats ungefär 50 kg skulle jag gissa på. Jag har aldrig fyllt upp den helt, men har fått ner 30 kg med lätthet
Som vuxen GD med normalbehov och normal aktivitet behöver dom äta ca 4 korvar om dagen av det vanliga helfodret. Det är 2 kg, och dom får i sig det lätt!
Min som då behöver mycket mer än normala GD's, plus fortfarande växer skulle behöva minst 5 korvar om dagen för att hålla sig slank, så därför funkar det inte för oss. Kanske gör det som vuxen dock, då byter jag gärna tillbaka till Klass!
Här i Sthlm kostar det 16 kr/kg. En hel kartong är på 10 kg och alltså 160 kr.
På små hundar är Klass väldigt drygt, men på stora hundar blir det ofta dyrare, men väl värt det enligt mig.
En STOOR frysbox som kan placeras i garaget underlättar allt. Då kan du köpa hem från Klass direkt och få det mycket billigare, med hemkörning