Hundens Hus utbildning!

Kaluna

Trådstartare
Är så sjukt glaaad! på fredag börjar jag utbildningen för att bli IMMI-instruktör o kommer gå utbildningen hos Hundens Hus i sthlm!
så sjukt taggad! :D

någon mer som ska gå/gått/vill gå? :))
(även andra utbildningar hos dom)

Sv: Hundens Hus utbildning!

Jag är strax klar med min utbildning där. Har bara några böcker kvar att läsa. Har gjort examen och allt det andra.
Jag lärde mig jätte mycket under kurserna och jag tycker att det är roligt att det är mycket träning med egen hund och även att man får träna varandra och andra.
Vilken lärare ska du ha?

Åh vad roligt!!!!
Jag vill gå men får inte ihop ekonomin:crazy:
Sen i dagsläget funkar det ju inte alls eftersom jag har bebis:love:
Men drömmer fortfarande om att gå den (eller annan) hundutbildning i framtiden. Det är ändå det jag vill pyssla med så..

Om jag inte minns fel så har Hundens hus lite "konstiga" metoder här nere i Göteborg iallafall. På en valpkurs så skulle alla valparna släppas lösa och sedan skulle ägarna "välta" omkull valpen om svansen åkte för högt upp :D

Ska ha lotta som lärare :) ska gå helgutbildningen nu :]
Ska bli jättespännande.. ska börja blogga igen tänkte jag, om allt ang hundarna hundjobbet o utbildningen *L*

Eh...va?
Vad skulle de lära sig av det?
Låter väldigt konstigt.
Vad jag har hört så är utbildningen i Sthlm iaf bra.

ja den i sthlm ska vara jättebra! chefen min gick den innan starten av hundcentret :)

Ja, valpen skulle inte vara dominant mot andra valpar? :D Jag tänkte mest på de stackars boxrar som kanske deltog!

Annars tänker jag på Immi och jordens största fiasko, en man som hade "skotträdda-hundkurs". 8-10 hundar i ett rum, han drog smatterband på toaletten, drog igång en skiva, gick ut och kastade lite smällare. Medans hundarna en efter en typ svimmade av rädsla. Min vän hade bestämt sig för den här kursen, vid tillfälle tre bad hon mig följa med för att "det inte kändes rätt". Hon kom inte igen vid tillfälle fyra :o

Hans egna hund (en malle) kunde vid kursens tidpunkt iallafall vara i samma hus som en skiva med smällare på. Det var tydligen väldigt bra! :crazy:

låter ju sjukt det du skriver.. ni har nog bara vart i kontakt med "fel folk"..

Om jag inte minns fel så har Hundens hus lite "konstiga" metoder här nere i Göteborg iallafall. På en valpkurs så skulle alla valparna släppas lösa och sedan skulle ägarna "välta" omkull valpen om svansen åkte för högt upp :D

Oj, det lät konstigt! Inget jag fått lära mig under min utbildning iaf!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 215
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
867
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 200
Senast: Milosari
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31