Hundens bästa vän?

Sv: Hundens bästa vän?

Slutsatsen är att det är vad ägaren gör med sin hund som avgör hur hunden uppfattar relationen, snarare än hur känslomässigt engagerad ägaren är.

Jag håller med. Det jag har upplevt genom mitt liv med hundar (både genom att se på andra och mina egna) är just det att hunden inte uppskattar ens relation om du inte tillfredsställer dess behov, sen kan du ju älska den bäst du vill.

Jag håller med. Det jag har upplevt genom mitt liv med hundar (både genom att se på andra och mina egna) är just det att hunden inte uppskattar ens relation om du inte tillfredsställer dess behov, sen kan du ju älska den bäst du vill.

det där stämmer inte spec mycket ....jag gör inte mycket med mina hundar ( tränar eller liknande) men dom gillar mig ändå ....skulle inte ens idas att gå eller vara med nån annan ( utan min mor som är dagmatte)

Men du har väl med dig dem för det mesta? Det är ju det som räknas enligt undersökningen, inte vad man gör och inte gör.

"Tid med ägaren är viktigare än dennes känslomässiga engagemang. Så tycks hunden värdera förhållandet till sin ägare, enligt en färsk avhandling av Therese Rehn från SLU."

Väldigt intressant.:)

Särskilt som flera-men inte alla!- har tyckt väldigt synd om min lille då oönskade hund.
Jag har ju erkänt att jag inte är så starkt känslomässigt engagerad som många tycker man ska vara, visst gillar jag min hund så ..... såklart trevligt för mig att läsa att han antagligen mår toppen eftersom han alltid är med och får tid, slipper ligga ensam.:)

Jag har alltid hävdat det (framförallt för pojkvännen som tycker att dom sover lika bra i rummet intill) - och här är beviset.
Jag är nöjd :D

De kanske gör det, men inte jag, iaf inte när de ätit ensilerad efterbörd.

Mmmm yummeh! :yuck: lol

Disen aja... snall du ar :)

Tanken var val, ungefar, att det inte ar sarskilt forvananade. Tidsspannet, vardagen, "gemensamhet" ar val ratt givet att det slar 2 timmar med godis och lek. Hundar ar ju flockdjur, de ar ju inte "intensivt samspel x antal timmar" naturligt.. utan "hanga pa, chilla, fjolla runt, sniffa buskar, grava gropar, busa, vila, ata blahblah" gemensamt mer naturligt.

Hunden skiter la i, pa det stora hela, om vi bebispratar och klemar bort den for att vart daliga samvete och kanslomassiga band kraver det om vi bara gor det ett fatal timmar jamfort med att ge dom en "vardag" tillsammans med mindre "mutor".. kanns logiskt for mig iaf...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 355
Senast: Qelina
·
Övr. Hund Det togs upp i en annan tråd, men jag tyckte att ämnet förtjänade sin egen. På promenaden imorse så mötte jag en man som (fö varje...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 082
Senast: ch791022
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 823
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar