Hunden ska aldrig få...

Sv: Hunden ska aldrig få...

Mina hundar vill inte ligga med mig i sängen :mad: Farbrorn ligger och sover där när jag inte är där, men den yngre blåvägrar hur mycket jag än lockar. Förbannad blir han också när farbrorn hoppar upp "man fåååår inte ligga i mattes säng!!".

Hunden skulle inte få sova i sängen sa sambon tills han hittade dem såhär...
2227133752_341ecd4c6b.jpg

Ok, han får sova på din sida av sängen, men inte i soffor....
2227134884_f637d82e09.jpg

Ok, han får vara i knät, men inte själv i möbler...
2226341527_87591e7eb9.jpg

Nu sover han överallt utom i skinnsoffan....
2227134408_b4fa69a93d.jpg

Min valp fick inte heller sova i sängen, men när han blev så stor att han själv kunde ta sig upp
så vaknade jag mystiskt nog med sällskap under täcket varje morgon ;)

Min hund sover en stund med mej på morronen.. Men aldrig då sambon är hemma.. Det är liksom hemligt för honom.. O Chip vet det.. Han ligger aldrig i soffan heller (fast han får) då sambon är hemma..

(sambon jobbar i norge och är hemma var 3:e vecka)..

Tack för de fina orden, han är en go skit :)
Kan tillägga att din schäferkille verkar rätt go med...

kl
vår hund sover aldrig i sängen, beror nog mest på hans tjocka päls som gör att han helst sover på sten golvet där det är svalt, släpper man ut honon att kissa i trädgården kan det hända att han lägger sig på trappan och vilar när det är vinter.
däremot så gosar vi i sängen, men så fort han hör att mamma o pappa är hemma så hoppar han ner och låtsas som om det regnar. när min syster var yngre hade hon en kompis som försökte dra upp honom i soffan då han blåvägra, han vet att där får man ABSOLUT inte vara. :p
måste säga att ni har jäkligt söta bilder på era hundar! :bump:

Jag ville också mysa med mina i sängen men sambon säger blankt NEJ.Och med eftertanke så är jag nu ganska nöjd att det bestämdes så.......Allt grus som är på golvet dagligen hade jag inte velat ha i sängen nu.....Men alla era bilder är underbara och det ser så mysigt ut:love:

Haha så sa sambon också! Först var det ett blankt nej, hunden ska inte vara i soffan eller sängen! Sen sa han att hon får vara i soffan om hon inte rör själva soffan, sen var det att hon får sova i sängen med dig när jag farit och jobbat.

Men sova i sängen med oss båda skulle hon absolut inte få sen en morgon så lyfte han upp henne från golvet och satte henne under sitt täcke och sov i flera timmar, efter det har hon fått vara i sängen hur mycket hon vill! :D

Mina har alltid fått ligga i sängen. Min kille var lite orolig över det när han flyttade in. Men nu vill han inte sova ensam om han lägger sig innan mig. Då tjuvar han med sig en hund.

När jag var vakt åt Cezzans större hund så sa han att hon absolut inte fick sova i sängen. Han lyfte ner henne två gånger på rad. Tungt med en helt slapp och stor hund som gör sig så tung och otymplig som möjligt! Men hon kröp upp direkt igen. Och han tyckte hon var så söt. Så hon fick ligga kvar. Han sov som en liten ostbåga högst upp och längst ut på sin säng den natten.;)

Jag är nog glad att vi har två pyttehundar på 3 kg st än en hund på runt 35 kg. Även om hon är underbart rar.:love:

Min vill inte heller :( Han ligger dar en stund, men bara bokar och stokar, sen blir han svettig och borjar flamta som en galning och tillslut hoppar han ner.. Jag brukar ha marsvinen i sangen ibland, somnade en gang ocksa men de passade de pa att hoppa ner och kissa pa golvet (tack for att de inte kissade i sangen)

I sängen har vi inte våran lilla vovve, som tur är. Vi vill sova ostört och hon trivs lika bra i sin hundbädd.. Men i soffan liksom brast det...:angel:

gud vad mysigt *längar* dock har sambon sagt att hunden kommer aldrig få vara i sängen :p

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025