Hunden ska aldrig få...

Sv: Hunden ska aldrig få...

S1033716.jpg

Så fruktansvärt söt!

Min hund kommer upp på kommando vill jag tillägga. Det är ett krav. Hon "frågar" först, och hon går ner direkt om man säger åt henne. Det är ett krav. Hon får dela sängden med oss, inte invadera den.

Precis så är det med min Gosse också.:bow:

Så fruktansvärt söt!

Thihi, ja det var ju verkligen omöjligt att motså honom när han var en sådan liten bäbis. Dom stora tassarna, hans rosa mjuka och lena lilla mage, hans nos-ja allt, ville bara käka opp honom!:love:

Men din Råda är ju helt:love: hon med, har sett bilder när hon också var en liten bäbis, snacka om kramgo!

Senast ändrad:

Jag och fd. sambon bestämde oss innan valpen kom för att hunden inte fick vara i soffan eller sängen,
Så här bra gick det

Redan första kvällen föll vi till föga. "Okej, soffan får hon vara i, men inte sängen"
12223463.jpg

Det gick en vecka, och hon sov nöjt i sin egna säng
14645658.jpg

Min hund kommer upp på kommando vill jag tillägga. Det är ett krav. Hon "frågar" först, och hon går ner direkt om man säger åt henne. Det är ett krav. Hon får dela sängden med oss, inte invadera den.

Precis samma med min grabb: han frågar om lov först, sen ligger han vid fotänden alternativt tätt intill skenbenen, gärna med hakan på mina ben eller fötter.:love: Skulle jag neka honom att komma upp så lägger han sig bredvid sängen istället.

När karlsloken gick till jobbet på tidiga morgnarna blev det så tomt i sängen, så jag började fuska och löft upp henne efter att han gått hemifrån :angel:

Vid 21 veckors ålder blev vi dock tagna på bar gärning :o

Full.jpg

sen var det kört...
12223464.jpg

kan säga att som nybliven singel har jag upptäckt att tillfälliga sängkamrater tycker att det är jobbigt att min hund får sova i sängen :confused: :angel:
Jag kan för all allt i världen inte förstå varför de klagar, vem vill inte ha sovsällskap av en nära 30 kg tung, HÖGT snarkande hund, som gärna lägger sig på fötterna? :confused: :D

kan säga att som nybliven singel har jag upptäckt att tillfälliga sängkamrater tycker att det är jobbigt att min hund får sova i sängen :confused: :angel:
Jag kan för all allt i världen inte förstå varför de klagar, vem vill inte ha sovsällskap av en nära 30 kg tung, HÖGT snarkande hund, som gärna lägger sig på fötterna? :confused: :D

Det där har jag också upptäckt :p Fast jag har ingen hund som snarkar och den väger ca 10 kg mindre, men tar upp stor plats ändå.
Kan tilläggas att det nu inte funnits varesig pojkvänner eller tillfälliga sängkamrater under 1½års tid, jag och vovven har det bäst själva, killar är konstiga. :D

Vi sa att förra foderhunden vi hade skulle få sova i sängen :rofl:

Fast det gick inte så bra, hon trivdes inte alls på övervåningen där vi hade sovrummen.

Så länge hunden bara sover och snarkar är det väl lugnt, värre när en nyfiken hundnos kommer intima delar under intim aktivitet lite för nära. :D Det kan tydligen också vara lite störande har jag fått höra...

Jag är en av dem som faktiskt hållit mig till att inte ha hunden i sängen. I soffan får hon inte heller vara. Har dock en fåtölj där hunden får sitta och gosa med en, men aldrig soffan och sängen.
Är lite allergisk så då tycker jag det är onödigt att ha hunden speciellt i sängen.

Men ingen regel utan undantag :angel: I stugan får hon sova i skinnsoffan..... lite lustigt för det är väldigt inpräntat i henne att hon inte får vara i soffor, så hon står alltid och "ber om lov" innan hon hoppar upp!:)

För några veckor sedan låg jag och en herrbekant i soffan och mös.
Voffan bestämde sig för att tala om för herren att det var HENNES mamma, och HENNES soffa. Hon ställde sig med sin nos ca 1 dm från hans ansikte och började MUTTRA. Hon morrade inte på något aggresivt sätt alltså, utan uttryckte väl mest sina åsikter. :rofl:
Sen blänger hon på honom går till dörröppningen, vänder sig om och blänger ännu mer, och går muttrande iväg
:rofl:

Så länge hunden bara sover och snarkar är det väl lugnt, värre när en nyfiken hundnos kommer intima delar under intim aktivitet lite för nära. :D Det kan tydligen också vara lite störande har jag fått höra...
...valpis brukar skutta omkring i sängen, klättra på oss, sexa med våra kuddar...

Dock är han inte så mycket för att nosa och smaka på kön (annat än sitt eget) längre.

Spelar ingen roll hur trött han är - vid intima aktiviteter blir han plötsligt väldigt pigg.

kl

För mig var det tvärtom, de fick komma upp i sängen från dag ett, dock vart det inte så mycket sova för matte med 5 djur i sängen så nu sover de alltid på sina sovplatser i sovrummet :)

Jaaa klart dom små söta liven får sova i sängen:love:

Det sa vi också. Igår var dock mina föräldrar hundvakt och när jag kom hem hittade jag dom såhär. Kan ju kanske tilläggas att dom inte är dom första som fuskar.. :angel:
IMG_3811.jpg

Jag tycker det är supermysigt att ha vovvar i sängen. Det blev så tomt när jag flyttade hemifrån och inte hade pappas hund i min säng längre..

Så när vi köpte vår lillskit så fick han bestämt sova var han vill. Sambon var emot det i början men det slutade såhär
P1010737.jpg

20070115f.jpg

Han föredrar dock att ligga UNDER sängen (till min stora sorg:(:angel:). Hans morbror är dock en riktig mysvovve och sov ALLTID med mig när jag fortfarande bodde hemma:love:

:rofl::rofl: med min första hund sa jag så också, men men insåg hur mysigt det är...trots att det blir lite väl trångt med 3 jämtar o en dvärgtax och det blir mycket tvätt o byte av påslakan:eek:
här en mysig bild på minsta valpen o dottern...
S5030459.jpg

För några veckor sedan låg jag och en herrbekant i soffan och mös.
Voffan bestämde sig för att tala om för herren att det var HENNES mamma, och HENNES soffa. Hon ställde sig med sin nos ca 1 dm från hans ansikte och började MUTTRA. Hon morrade inte på något aggresivt sätt alltså, utan uttryckte väl mest sina åsikter. :rofl:
Sen blänger hon på honom går till dörröppningen, vänder sig om och blänger ännu mer, och går muttrande iväg
:rofl:

:rofl::rofl: Fattade han vinken? Hur tydlig som helst ju...
Min kanin gjorde för många år sen samma sak när jag hade herrbesök. De flesta tyckte det var gulligt att kaninen bestämde över hunden och hoppade lös i lägenheten. Tills Nisse Långöra bet dem i tårna, hämtade deras skor från hallen till vardagsrummet så det bullrade och lät alldeles väldigt, riste i deras byxben och stampade argt. NU ÄR DET DAX ATT DRA! sa han bestämt. För de som inte fattade piken (som ju inte ens var särskilt fin...) fann de när de väl gick att någon (säger inte vem men han var liten, grå och hade kaninöron :angel:) hade kissat i den andra skon. Hunden? Han var bara glad att det kom någon som hade tid att gosa en stund...

*KL*

Sambon var bestämd ang det här med att hunden inte skulle vara i soffan och sängen annars blev det ingen hund alls. Jag fuskade en period och hade henne i soffan (sambon jobbar utomlands ett par månader och kände mig heeeeemskt ensam) men nu har hon själv valt att vara på golvet och jag är nog rätt glad för det egentligen. När vi är myssjuka ligger vi på golvet och jag slipper smutsig och hårig soffa/säng.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025