Hunden rida

T

Travanti

Nu är det som så att jag har en shettis som jag håller på att försöka muskla. Vilket innebär långa promenader. Då slår jag ju två flugor i en smäll och tar med mig hundarna också. Labradoren klarar ju av att gå långt. Men min lilla dvärgtax blir rätt snabbt trött,särskilt nu i värmen. Har funderat på att låta honom sitta på ponnyn istället då. Men finns det något säkert sätt för den lilla att hålla sig kvar? Det ska ju gärna vara skönt för ponnyn också...
Någon här som har ett litet hemmabyggeförslag om "hundsadel"?:rofl:
 
Sv: Hunden rida

Vi har en shettis i stallet som gör massa konster, har vart med på massa uppvisningar både i Sverige och USA.
Jätteduktiga!

Hennes vovve rider på ponnyn under showen:love:

http://www.pony-show.com
 
Sv: Hunden rida

kanske du skulle kunna nån liknande korg fast på ryggen och ta gjälp av en sadelgjord eller nåt, sån kunde den sitta där ... :angel: Bara en ida ;)
 
Sv: Hunden rida

jag funderar lite på en back.typ en sån där liten blå från ikea.Göra hål i botten,trä igenom en täckgjord. Ska självklart använda ett schabrak då...Men dekommer se kul ut..hehe..men folk får väl skratta om de vill..
 
Sv: Hunden rida

Eller så låter du hunden öva upp balansen "au naturelle" på hästryggen undan för undan, så kan den ju rida om och när den inte orkar gå mer, eller inte rida alls och i de fallen så slipper ju ponnyn bära på någon extrautrsustning i onödan. Balansövningar är ju väldigt nyttigt för hundar också, så då förenar du ju nytta för hästen med nytta för hunden. Ett schabrak med en gjord borde räcka om du nu inte vill att hunden står direkt på ponnyns rygg.
 
Sv: Hunden rida

En back lät ju inte så kul att ha på ryggen med endast ett scabrak under. Kan tänka mig att det skaver och gör ont på hästen. Dessutom lät det inte särskilt stadigt för hunden att sitta i.
Men det borde väl gå att lösa på nått sätt.. Det finns ju mjuka hundkorgar (förstår du vilka jag menar?) som man kan köpa billigt på typ rusta. Om du kunde göra nått med en sån kanske så blir det lite som en hundsadel. :idea:
 
Sv: Hunden rida

Travanti skrev:
Nu är det som så att jag har en shettis som jag håller på att försöka muskla. Vilket innebär långa promenader. Då slår jag ju två flugor i en smäll och tar med mig hundarna också. Labradoren klarar ju av att gå långt. Men min lilla dvärgtax blir rätt snabbt trött,särskilt nu i värmen. Har funderat på att låta honom sitta på ponnyn istället då. Men finns det något säkert sätt för den lilla att hålla sig kvar? Det ska ju gärna vara skönt för ponnyn också...
Någon här som har ett litet hemmabyggeförslag om "hundsadel"?:rofl:

MiN
n hund douglas älskar att rida, det är en strävhårig dvärgtax. Hna försöker hoppa upp med mig på dom stora hästarna när jag ska rida :rofl: , men jag tror också att du ska försöka med en naturlig balans, skulle ponnyn bli ostadig kan han ju hoppa ner sälv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 669
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 702
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp