hunden i köket

Z

Zaxxa

idag blir det många hundtrådar från mig, men jag verkar ha bunkrat upp en hel del verkar det som :rofl:
nu gäller det en av mina andra hundar. jag är medveten att jag matat den vid bordet sedan den var liten och det har fortsatt
men nu tycker jag att det gått för långt. det går inte ens att öppna en burk i köket (har tyvärr inga köksdörrar) förrän han står där i givakt med nosen i burken
vad gör man?

Sv: hunden i köket

Vi äter i vardagsrummet vid TV:n, och vill då inte ha hundens lilla näsa i all mat. Jag har lagt ut en filt i andra änden rummet, och varje gång vi äter så är valpis hänvisad till filten om hon vill vara i samma rum. Hon får lämna rummet om hon vill, men inte komma närmare oss än filten. Fungerar klockrent. Du kan säkert testa något liknande. Det blir mer konkret, istället för att hålla på att neja och säga vad hunden INTE får göra så säger man vad den SKA göra istället, och berömmer när den går och lägger sig.

Du fick ett jätte bra svar av Gabbi.

Här hemma matas det frisk vid matbordet, trots att jag lovade mig själv att INTE göra det.. Men husse förstörde det rätt snabbt. Och träna husse är som o träna en sköldpadda.
Men hundarna vet att det inte är lönt o tigag av mig. Okej, där ljög jag, de vet att det inte är lönt om jag blänger surt på dem.. Och då lägger de sig ner och ger mig sorgsna ögon. :p
är jag på mjukis humör så kan de få en liten bit, men inte innan jag är klar. Husse däremot,kan ge tillochmed innan han själv har börjat äta.. :crazy:

Jag ber hunden gå ut ur köket.
Här har det slutat med att hundarna kan komma in och kolla läget sedan vet de att det är på andra sidan tröskeln de får stå och titta.
Men för det mesta så går de och lägger sig någon annanstans.

Jisses ska du ha mig att spruta kaffet över skärmen så här på morgonen? :rofl: Den kommentaren om att lära husse den var ju bara för bra.

Det går att lära den att ej tigga,ge den en sovplats/liggplats och hänvisa den dit när ni äter,du kanske får springa/tjata 1000 gånger,men sen vet den att där ska jag ligga vid måltider!
Våran jycke ligger i sin hörna i köket när vi äter,men..när gubben tar sista tuggan på mackan,då går hon inte att hejda:eek:,sätter sig hos honom,får sista biten och sen går och lägger sig igen!:)
Samma när jag tar fram falukorven,då går hon till matskålen,hon vet att hon får snuttarna,men sen vet hon att det är bra,och lägger sig nånstans:banana:
Men aldrig att hon sitter vid bordet och tigger,det vet hon att hon ej får!:crazy:

Och träna husse är som o träna en sköldpadda.
:crazy:

Håller helt med min sambo är hopplös:eek:

Han tycker att jag är elak som inte vill ge hunden tex choklad:mad:

Gick igenom det hela mycket nogrannt innan valpen kom hem:crazy:

Nåja lite bättre har han väl blivit (sambon alltså;))

Min regel är:
Människor äter människomat
Hundar äter hundmat
Hästar äter hästmat

Enkelt och klart!

Men endel människor är hopplösa:eek:

Om någon frågar om min hund så kan omgivningen intyga att han är glutenintolerant, laktosintolerant och spyr av hela köttbitar:angel:

Ibland får man ta till vita lögner:angel:

Men faktum är att eftersom han hade kroniskt tarmproblem när jag fick honom som ett åring så ljuger jag ju inte så mycket:)

Han hade ju blivit dålig igen om folk hade matat honom med allt möjligt:(

Jag har gjort så men min nuvarande och förra hund att de får sitta vid bordet och tigga om jag inbjuder till det. Dvs "kom och smaka" ungefär ..När jag inte vill ha dom där längre spänner jag blicken i dom och då fattar dom vinken att dom inte får ngt mer och går därifrån på en gång. Däremot vet dom vilken hiskelig skillnad det är på mamma och mig. Om jag inte vill att de ska tigga gör jag dom inte det..mamma lyckas dock aldri lura dom. Dom vet att hon faller för "puppyeyes" tillslut.

:rofl: Sorry, men det är ju så.. :angel:
Det tar längre tid att lära husse trix än hundarna. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 638
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 369
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 049
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka