Hunden droppar kiss!

wtf

Trådstartare
Har lagt märke till att min hund inte kan hålla riktigt tätt längre, rätt var det är så kan det börja droppa och inatt verkar han ha "kissat" på sig. Hittade en stor fläck på lakanet i sängen som vittnar om att det var mer än några droppar om än inte lika mycket som han kissar ute.

hunden i fråga blir 4 år i april, så det borde inte vara något åldersrelaterat?
vad kan detta bero på?

Sv: Hunden droppar kiss!

Det låter som urinvägsinfektion.
Bara att åka till veterinären och ta urinprov.

Min hund hade samma för ett antal år sedan.

Det kan också vara att något har förändrats och att hunden inte riktigt trivs, de har min gammelhund också råkat ut för när jag gick på en kurs och han inte kunde följa med utan fick vara hemma, även om han blev omskött hemma med så var han van att vara med mej hela dagarna och han "protesterade" genom att bli osäker och kissade lite här och där, det verkade som om han inte var medveten om att han kissade:crazy: detta gick över när kursen var slut och allt var som vanligt igen, dock hade jag redan hunnit till veterinären i tron att han fått urinvägsinfektion igen, men den gången visade provet inget.

ah, det kan vara så enkelt alltså!
ska ringa vet imorgon.

han har precis blivit frisk från en kraftig tarminflammation så jag tänkte att det kanske hade nåt med det att göra..

jag hoppas och tror att han trivs som han ska, möjligtvis är han lite ledsen för att jag har gått kortare promenader nu när han har varit dålig.. tänkte att han behövde sina krafter för att bli frisk :p

Låter som urinvägsinfektion.
Hade en katt som gjorde likadant.

Min gjorde så när han hade prostatabesvär.

Min hund har urinvägsinfektion just nu. Fick tipset på ett annant forum och av en uppfödare att ge henne lite citronsyra i maten i några dagar för att se om det kan lösa sig själv.
Citronsyran höjer pH-värdet i urinen och försurar så att bakterierna inte trivs.

finns inget som tyder på infektion, de skulle dock odla bakterier ändå och det vet jag inget om än.
de gjorde ultraljud och kände i tarmen, allt såg bra ut så vet misstänker inkontinens. :(

Men vad tråkigt:(
Har funderat på din hund och kom då att tänka på att min hund gjorde så en gång när han blivit opererad, precis som du gick jag kortare promenader för att han skulle ha kraft att läka, han tyckte nog att livet var allmänt jobbigt då och droppade inne (depression?)
Hoppas att det har med hans tarminfektion att göra och att din hund blir sitt vanliga jag igen.

det var iaf ingen infektion, vet ringde idag.
har fått ett recept på nån medicin som skulle hjälpa mot inkontinens, så vi får väl testa det och se om det hjälper.

det finns ju "pinkskydd" för hanhundar, och sålänge hans besvär inte är påtagliga så kan ju ett sånt vara till hjälp..
men han är ju inte ens 4 år så det känns ju jobbigt om vi ska behöva medicinera honom resten av hans liv och jag vägrar ta bort honom för att han läcker.. men visst känns det hemskt :(

Vår labbe som tyvärr inte finns hos oss längre led av prostatbesvär det sista året och gick då och droppade en del.

jaa, det är ju en gul klar vätska...?
han hade ju inga som helst infektioner eller onormala bakterier i kisset, fin urinblåsa och inga konstigheter i ledarna.

på måndag ska vi till ultuna istället, för en grundlig utredning och göra ul på prostatan..

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 293
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka