Hunden blöder efter betäckning?

Felicia244

Trådstartare
Hej!
Min hund blev betäckt för ca 1 vecka sen. Det var planerat och hon är 5 år gammal, hon har inte haft valpar förut.
Men hon blöder ganska mycket fortfarande, 1 vecka efter parningen. Hon blöder nästan hela tiden och det är mer blod än när hon löper som vanligt.
Vi har ringt veterinären och de sa att vi fick en tid på fredag men vi skulle ta tempen på henne och vi gjorde det, men hon har normal temperatur.
Är det någon som vet vad det kan vara? Om någon vill veta mer så fråga bara! Vi skall som sagt till veterinären på fredag men vill veta om det kan vara farligt eller om det går över snart.

Sv: Hunden blöder efter betäckning?

Om tiken är ovan och under hängningen försöker komma loss så kan det ge invärtes skador. Värt att kolla upp.

Hur betedde tiken och hanne sig under hängning? Stod de lugnt och stilla? Har hanen parat innan?

Det blev ingen hängning, hanen har parat förut och även tiken men då blev det inga valpar.

På vilken dag i löpet parades hon?
Har hanen valpar efter sig med annan/andra tik(ar)?

Troligtvis blir det inga valpar, eller bara någon enstaka, eftersom det inte blev någon hängning. De kan hänga fast i varandra upp till ½ timme, men om hanen har lyckats dra sig ur utan hängning så kan det ha blivit en blodkärlsbristning på tiken, så det är därför det blöder.

Troligtvis blir det inga valpar, eller bara någon enstaka, eftersom det inte blev någon hängning.

...eller så blir det flera valpar, finns hanar som det aldrig blir hängning med som ändå ger normalstora kullar.

Får nog hålla med, min tik blev tjuvparad på 5 minuter (handhunden öppnade dörren till sej och henne, haspad dessutom..) ingen hängning och 4 foster på 1 sida vid U-L och den andra kollades inte,. Vi gav abortspruta så jag vet inte hur många det va totalt. Så visst kan det finnas valpar!

/LL

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
825
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden