Hunddata UK

squarepants

Trådstartare
Finns det något motsvarande hunddata i Storbritannien som jag kan kolla på?
Gärna där man får en överblick över hela raser, och inte bara där kan man söka på individer.

Sv: Hunddata UK

"Ett renrasigt helvete" nämnde väl att det inte fanns något sådant, de satte ju Sverige som förebild för att vi har ett sådant.

Om det inte finns något på den brittiska kennelklubbens sida så kanske någon har/håller på att göra ett register på egen hand, med tanke på de i samma dokumentär som hade fått hundar med dödliga sjukdommar. Man kan ju alltid googla och hoppas på det bästa :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 589
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 150
Senast: co-SMAD4
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 029
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 819
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka