Hundbil Toyota

almitra

Trådstartare
Bara att inse att min lilla bil är för liten. Det blir nog en annan toyota då jag får ett bra pris. Frågan är bara i vilken modell en stor MIM bur går in? Ni som har toyota och MIM, vilken modell har ni? Kikat på en RAV4 från 2012, men den verkar mindre än 2013 modell, så frågan är om buren går in där?

RAV4 har jag kikat själv mkt på. MIM Vario funkar till årsmodeller 06 och senare.

Sök här tex efter modeller och vad för bur som funkar med respektive:
http://www.mimsafe.se/sv/modellsokvariocage/

Angående just RAV4 så är det värt att glo på just 06or och senare, då de uppdaterades då med en hel del större lastutrymme (bland annat). Generation 3 är mellan 06-12 och jag tror de från 13 och senare är mindre eller mer "slimmade" liksom. Dock verkar ju MIM-burarna gå där ändå.. Personligen gillar jag gen3 mer än gen2 eller gen4 :)

Hur många och hur stora hundar behöver du få in i bilen och vad har du för krav på bilen?
Har nu en MIM dubbel medium men den blir nog i minsta laget när dalmatinern är färdigväxt, sen ska ju lilla Pixi IG få plats också! Har ju en whippethane som är här från och till också, så en hund sitter bältad i bak, i min lilla bil var jag tvungen att lägga baksätet för att få in buren och då får inte Truman plats. Automat, farthållare, motorvärmare, bensinsnål ( eller diesel ) men ändå lite drag i den, min tar en halv dag att köra om en annan bil

Har nu en MIM dubbel medium men den blir nog i minsta laget när dalmatinern är färdigväxt, sen ska ju lilla Pixi IG få plats också! Har ju en whippethane som är här från och till också, så en hund sitter bältad i bak, i min lilla bil var jag tvungen att lägga baksätet för att få in buren och då får inte Truman plats. Automat, farthållare, motorvärmare, bensinsnål ( eller diesel ) men ändå lite drag i den, min tar en halv dag att köra om en annan bil
Om du inte nödvändigtvis vill ha en suv så finns det ju flertalet "vanliga" kombis med stoort bagageutrymme. Kan det vara något? Volvo V70 har ju stort utrymme bak, annars finns ju tex Opel Astra, Opel Vectra, Citroën C5 osv. Nu vet jag inte så jättemycket om hur de bilarna faktiskt är att äga, men där får det garanterat plats med en hel del hundar i alla fall :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 846
Senast: Grazing
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 902
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar