Hyacinth

Trådstartare
Hur är det med det?
Ska man åka till vc, eller räcker det att tvätta rent med typ desivon
och hålla ett öga på det? Blivit lite tuggad på, dock inte av vofflan
utan av en liten ettrig typ...:devil:
det är ju små "hål", men många. Ser ut som om jag gått i närkamp med en kaktus ungefär...
Dessutom har jag öroninflammation:( . Det är jäkligt synd om mig. :D
 
Sv: Hundbett

Stackars liten!:eek:
Jag har för mig att hundbett är ganska allvarligt så du borde nog kolla upp det för säkerhetskull!
Fast å andra sidan har jag också för mig att hundens mun är väldigt ren!
Men det skadar ju inte att åka till vårdcentralen en sväng!
Lycka till o krya på dig!
 
Sv: Hundbett

Tack:love: :love:


Jag vet att det fanns nån gammal tråd, men jag hittade den inte.
Har dock för mig att kattbett var betydligt värre. Har blaskat på med koksaltlösning nu, det gör det knappast värre.
Sen går jag ju på en penicillinkur modell "dunder" (örat...), som jag antar kan ta död på det mesta.

Jag ville nog mest ha sympatier....:o
 
Sv: Hundbett

Hoppsan! Vad hände som gjorde att hunden tuggade:eek:

Jag har för mig att bara man har en gällande stelkrampsspruta i kroppen så är det rätt lugnt, men har man det inte så bör man ta en om man blir hundbiten...........men jag är inte så hajj på sånt här utan detta är vad jag hört kan inte säga att det är så!

Krya på dig!!!
 
Sv: Hundbett

Blev brutalt (:D) överfallen av en liten ondskefull
och ouppfostrad pomeranian... (nä, de är inte söta).
Den lilla dåren slutade inte jucka mot mitt ytterst läckra
ben, vilket jag fick nog av... Efter att ha puttat bort jycken med foten ca 5 gånger, var jag dum nog att hytta med fingret åt den.
Det sa bara "grrr-viff" så satt det en liten argsint hårig sak i handen.
Det gjorde ju inte särskilt ont, men :devil: vad arg jag blev.
Så går det när man lunchar med främmande hundar...:D
 
Sv: Hundbett

:eek: :eek:

Men, vilken liten
a020.gif
...

Tugga på min bulle på det viset :mad: *hmpf*
 
Sv: Hundbett

:eek:

Berätta den historien i den andra tråden som handlar om dessa söta små underbara..:devil:

:rofl: :D
 
Sv: Hundbett

Den tråden försvann när buke kraschade.
Hundbett är inte alls lika farliga som kattbett, dels är den farliga bakterien Pasteurella multocida inte lika vanlig på hund(men inte helller direkt ovasnlig) dessutom är de djupa sticksåren från en katts hörntänder en perfekt miljö för bakterien.
Stelkrampsvaccination eller ej är ganska betydelselöst även om en del sjukvårdspersonal tror att om man bara ger en stelkrampsspruta så är allt ok vid djurbett.
PL
 
Sv: Hundbett

peter och Gnist, Ni har rätt bägge två;)

Jag syftar först på kattbettstråden, senare på tråden som finns kvar där de hyllar dessa små odjur...(den som Tie pratar om).
 
Sv: Hundbett

Okej jag förstår!:D
Vi kan sympatia ihop för jag har ögoninflammation och är superdunderförkyld.
Fast mest synd är det om dig och din hand!
Satt det några tänder kvar måntro? hihi:d
 
Sv: Hundbett

Självklart sympatiserar jag med dig!:D

Nix, inga gaddar kvar, men massa små håååååål.
Sen är den lite blå idag. Massor av små mini-odjurs-blåmärken,
får man förmoda.
 
Sv: Hundbett

Stackars stackars bulle!
När min lilla vovve var valp lyckades jag spara 2 av hennes tänder eftersom dom fastnade i MIN HAND!!!!:devil:
Nu ska jag släpa mig ut på host o nys promenad i regnet.
Krya på dig!;)
 
Sv: Hundbett

gå annars in på sjukvårdsupplysningen.se
Jag är faktsikt nästan helt säker på att man där råder en till att ta kontakt med sjukvården i alla fall för att kolla stelkrampsskyddet. Speciellt om man blivit biten i händerna.
Jag blev biten rätt så rejält när jag var yngre och då var det noga att kolla stelkrampsskyddet.
Har dock själv ignorerat alla de gånger Enzos valptänder sargat mina händer:D
 
Sv: Hundbett

Jag är nu rejält road av omgivningens och min egen reaktion...
1. Jag blir biten/tuggad på.
2. Det är en liten hund.
3. Jag har inte ens fått en ursäkt eller liknande från ägaren.
4. Jag vet nu att det inte är första gången det händer.

Nej, jag har inte blivit allvarligt skadad, men jag blir lite sur på
ägarens nonchalans. H*n har bland annat rymt ut på gatan senast förra veckan, rusade fram till en dam med barnvagn och bet henne i hälsenan...
På ett sätt är det skrattretande, just för att det är en så liten hund,
men vad :devil:

kan man köpa munkorg i mini-pytte-size?
 
Sv: Hundbett

Jag rådfrågade läkare då jag blev biten senast och behöver du inte sy, måste du inte åka in. Hon rekommenderade däremot att man fick det kollat och rengjort på grund av infektionsrisken. Den finns trots allt där och mina små sår varade minsann fint och gav följdaktligen ärr. Vill du undvika ärr åker du in. Om man stannar hemma är ett hett tips att spola rent såren ordentligt med sprit, typ läkarsprit. Jag stoppade ned en sprutliknande sak och spolade utav bara h*e. Det gjorde ont, men rent blev det..... i typ två sekunder. Sedan kom varet. Såren ska även läka innifrån och ut. Allt enligt läkares rekommendation.

Stelkramp behöver du inte oroa dig för, men blir såret väldigt rött, varmt eller svullet ska du ha antibiotika.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 455
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa I väntan på veterinärtiden imorgon tänker jag passa på att fråga er om nån har nån tanke. Har en terv på ca halvåret som magen krånglar...
Svar
5
· Visningar
2 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp