Silkisif

Trådstartare
Har en isländsk fårhund som har problem med liggsår. Han är för varm för att ligga på filt, och sover helst på klinkergolvet.
Fick råd att köpa bia-bädd till honom. Han är ca 45 cm hög. Hur stor bädd ska man ha?

Sv: Hundbädd

Nu är jag lite osäker men jag tror Gantis bädd är 70 x 85. I för sig ingen bia, men en islänning får plats i alla fall.

Ett fårskinn kan oxå vara en bra idé, de håller ju både värme och håller svalka, många hundar gillar att ligga på dem! Och kanske smaka lite oxå... :angel::D

Han vill nog ha det så kallt som möjligt, tjock vinterpäls ;)
Poängen är ju att kan ska sluta ligga på kalla och hårda klinkergolvet :angel:

Jo, det är väl det :angel: Får hoppas att Primus skapar sig en ny favorit i nya sängen! :p

Det finns kyldynor som man kan köpa och lägga i frysen (eller ute vid den här årstiden). De håller kylan ganska länge. Bara så jag är säker: med liggsår, menar du riktiga sår eller bara förtjockad och hårlös hud på armbågarna? En del kallar nämligen det för liggsår men de orsakar inga problem för hunden utan ser bara lite småfula ut.

Han vill nog ha det så kallt som möjligt, tjock vinterpäls ;)
Poängen är ju att kan ska sluta ligga på kalla och hårda klinkergolvet :angel:

Jag var nog lite otydlig, ;) fårskinn har ju den egenskapen att den känns sval när man själv är varm, och varm när man själv fryser. Tex så rekomenderar man fårskinn till barnvagnar även mitt i sommaren för att det svalkar barnet. Därför är det även så att hundar märker det och trivs på ett fårskinn även om de är en varm hundras.

Det är förhårdnad hud, men som är infekterad(?) och kliar. Och då blöder när han slickar/kliar på dem.. De ser alltså inte bara fula ut..

Lona: Ja, vi förälskade oss faktiskt först i hans mamma :love: Sen fick han också samma läckra färg :D

Snurrfian: Jaha! Det låter ju toppen, ska testa direkt! :bow:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 884
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 108
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 566
Senast: anna_panna
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 454
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka