Hundattacker...

B

Bamselina

läste denna artiklen i lokaltidningen:
http://hd.se/klippan/2007/09/25/grand-danois-hoegg-liten-terrier/

Nu har jag ingen erfarenhet av just GD men det är ju stora hundar. Har man verkligen 3 st sådana lösa när man är ute och rastar dem. hur lätt är det att få kontroll över dem snabbt? Detta gäller iofs inte bara GD utan i stort sett alla hundar, har man 3 st lösa är ju risken stor att de hinner "pipa iväg" om något dyker upp...

Tråkigt när det händer sådana här saker gång efter gång, denna gången var det iaf inte "kamphundar" som det gärna blir i media annars, tack o lov verkar den lille hundebn ok iaf!

Hur tänker ni andra som har mer än en hund?

Sv: Hundattacker...

det ÄR svårare med fler hundar! så det gäller att inte bara träna inkallning med dem en och en, utan också tillsammans, och med svåra störningar. men gör man rätt kan man få hundar som tävlar med varandra om att komma först till matte/husse.

Det var bara en av hundarna som var lös. De 2 tikarna var kopplade.Denna jaktterrier hane har tidigare varit inne på gården där Grandisarna bor och kissat på trappor och i rabatter (är ute och springer utan att ägarna är med) och har då blivit bortjagad, så när hundarna fick se denna hund var de inte glada och se honom.Han tog jaktterriern i pälsen och kastade iväg honom , hunden har inga bitsår, han haltar lite på ett framben.
GD hanen kom meddetsamma när ägaren kallade in honom.

Då kan jag precis förstå att gd:n ville ruska om lillhunden. När vi flyttade in i vårat hus (egen villa) så var det en liten hund (vet ej ras) som var lös varenda dag på VÅRAN gård o när jag kom ut med våran grandis (kopplad) stod den ofta o morrade o gläfste åt våran hund på våran gård (ibland tom på våran bro). Detta resulterade i att våran hund hatade denna lilla hund.
Jag pratade ett antal gånger med ägaren (en granne) men hon brydde sig inte alls. Hon sa bara att hon inte kan göra nåt åt att han alltid smiter från gården:crazy:
Till slut var jag å sa åt henne att då kanske min oxå ska få börja va lös på våran gård eftersom han ändå inte smiter o då helt plötsligt var den lilla hunden aldrig mer lös på våran gård:devil:

Ja där ser man hur media vänder och vrider på alla ord för att få det så ondsint och makabert som möjligt ...

Suck, jag blir så matt!

så ni menar att det är ok att den store hunden "ruskar om" den lille bara för att den lille tidigare varit på den stores tomt???

hunden i fråga (den store) såg jag på en utställning förra året och medans ägarinnan höll den gjorde den utfall mot 2 st olika mindre hundar utan att lyckas men i alla fall...

Det var bara en av hundarna som var lös. De 2 tikarna var kopplade.Denna jaktterrier hane har tidigare varit inne på gården där Grandisarna bor och kissat på trappor och i rabatter (är ute och springer utan att ägarna är med) och har då blivit bortjagad, så när hundarna fick se denna hund var de inte glada och se honom.Han tog jaktterriern i pälsen och kastade iväg honom , hunden har inga bitsår, han haltar lite på ett framben.
GD hanen kom meddetsamma när ägaren kallade in honom.

Otroligt att vad som helst kan komma med i tidningen :eek: Tänk om jag skulle kontakta lokalblaskan varje gång min hund hade blivit påhoppad.

Hur orkar man?

*kl*
Min GD-tik har flera gånger blivit attackerad av småhundar. Och nu menar jag inte bus-attacker utan aggressiva attacker. Det har slutat med att småhundarna har fått åka till veterinären. Förhoppningsvis så har de lärt sig att det inte är störst i världen...

Media är oftast ganska roliga, kommer nog aldrig att glömma när det stod på text-tv att en hund hade fällt ett rådjur och ätit på medan rådjuret fortfarande levde.
Det betonades att hunden var "av rasen rhodesian ridgeback, även kallad afrikansk lejonhund samt kan bli ända upp till 70 cm hög"

Sanningen var att en RR jagade ett rådjur ca 50 m. PUNKT

Dom kan minsann breda på...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 581
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 984
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 657
Senast: cello
·
Övr. Hund Just nu så är det ju en aktuell diskussion. Jag hittade den här gamla amerikanska studien. Hade igen aning om att Rottweilers kom så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 893
Senast: Ananas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka