Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att minderåriga skjuter raketer inne i city, nära/mot folk, kan ju knappast vara ett hundägarproblem?? Filma och polisanmäl!
Förövrigt tror jag att filmande kan hjälpa mot det mesta. Om ungarna tror att de blir dokumenterade när de skrämmer folk blir det nog inte lika kul... Kanske rigga actionkamera på mössan?
Här rastades hundarna på en ny runda (= extra trötta hundar pga helt nya dofter överallt ) efter lunch. När jag nattade gårdens djur var hundarna med mig ute och då smällde det lite lååångt borta, Tage kollade lite åt det hållet ljudet kom ifrån men var helt obrydd. Inifrån hörs ingenting. Får se om någon av grannarna skjuter raketer i år, jag tror dock inte det. Jag frågade i byns FB-grupp och då har tre svarat (byns barnfamiljer) att de inte ska skjuta nått. Vi är bara 14 hushåll i byn så skjuter några i byarna runtomkring så hörs det nog inte så mycket här ändå. Liiiite skillnad mot hur det var att bo i Malmö
Här skjuter närmsta grannen så jag känner smällarna i golvet. De skjuter typ 2o meter från min hästhage, omtänksamt av dem.
Hörs inget inne tack vare rammstein, men jag känner vartenda smäll. Hur fan kan det vara lagligt??
Jag vill köra ner deras jävla fula pastellgröna vidriga hus med en monstertruck!
Här skjuter närmsta grannen så jag känner smällarna i golvet. De skjuter typ 2o meter från min hästhage, omtänksamt av dem.
Hörs inget inne tack vare rammstein, men jag känner vartenda smäll. Hur fan kan det vara lagligt??
Jag vill köra ner deras jävla fula pastellgröna vidriga hus med en monstertruck!
På landet utanför Hörby Enda gången jag sett någon raket i år är i Trelleborg, haha, när jag hälsade på en kompis där i början av månadenHehe, åh var bor ni? Nära Malmö?! I Trelleborg smäller det satan! Men skulle behöva gå ut och gå en sväng med brukaren innan läggdags..
Jag har laddat upp med ett kilo tärnad ost och ett kilo tärnad varmkorv, nästa skottlossning ska det regna korv. Varken hundarna eller jag har upplevt såna här smällar innan!Gick mellan lägenheten och bilen nu för att åka iväg och äta med brukaren och gå en sväng. Precis utanför dörren på PAAANG PAANG!! Vi såg raketen men var nog ett par hundra meter bort iaf. Jag hoppade till som tusan, Alice hoppade också till. Jag tänkte Så, det var det, nu är hon förstörd!
Snabbt ner med handen i fickan och upp med jättesmaskigt godis som vi fick av @Wingates (som alltid har bättre godis än matte, tycker Alice!). SMÄLLER DET FÅR MAN GODIS! ropade jag glatt och Alice skuttade och tog godiset - sen ville hon har mer!!
Detta är alltså hunden som ALDRIG tar godis om hon har ångest, oavsett sort! Så, HURRA!! Detta kanske blir bra! Hunden som är rädd för allt kanske är skottfast - på riktigt!