Hundarnas nyårstråd.

1916129_10153439504078666_8577885519813770111_n.jpg

Nu har det börja smälla ordentligt här. Minst en raket i minuten. Alice reagerade på en som var nära när man hörde WIIIIIIIIE POFF! Lyfte på huvudet men har nu somnat om. Har på täcket som vi använder som en "thundershirt". Säga vad man vill om det, men Alice verkar det funka lite på. Teven är på och eftersom vi är på jobb så har vi vår brukare som "störning".

Hoppas att kvällen fortsätter lika bra som den börjat!

Gott nytt år!

Kan förövrigt säga att Ammo fortfarande är obrydd. Vi var ute på en snabbkiss innan och han verkar fortfarande inte höra smällare, så det är ju jäkligt lovande. Vi ska ha folk över och så här hemma (först ska det kollas hockey och sen blir det väl mer fest) så Ammo kommer nog ha annat att tänka på än raketer. ^^
Just nu går det ganska hög musik i vardagsrummet men Ammo ligger på mitt rum och sover.

Att minderåriga skjuter raketer inne i city, nära/mot folk, kan ju knappast vara ett hundägarproblem?? Filma och polisanmäl!

Förövrigt tror jag att filmande kan hjälpa mot det mesta. Om ungarna tror att de blir dokumenterade när de skrämmer folk blir det nog inte lika kul... Kanske rigga actionkamera på mössan? ;)

Jodå, för småungar måste ju få leka och då är det bara hundägarna som är fjantiga om de reagerar... :meh:
Förra året hade jag framme mobilen när några ungar gick runt med smällare, jag fattade dock först efter att de sprungit iväg att de hade sådan skit, jag hade inte uppe mobilen för att ta bild på dem. En av ungarna frågade dock om jag höll på och fotograferade dem. Trots att jag sa nej så började han hålla på och kaxa sig. Hade jag sagt att jag fotograferade så skulle han säkert hotat mig eller kastat smällare på mig, det tvivlar jag inte en sekund på.

Vi åkte till skogen och gick några minuter i elljusspåret trots allt. Det var skönt att komma iväg lite, men vi hörde ju fyrverkerier hela tiden. Mirakulöst nog var det tyst när vi gick från bilen till lägenheten sedan, men nu smäller det som f*n. Hela. Jäkla. Tiden. Ungefär så som jag tänker mig att det ska smälla vid tolvslaget, så hur det blir då orkar jag inte tänka på just nu.

Det var fint när vi var ute ändå :)
12394010_1509354876032054_1640588210_n.jpg

Just nu ligger båda och sover i sängen. Valpen har inte ens velat äta kvällsmat, hon bara sover. Aysu åt en grisknorr innan turen till skogen. Hoppas bara inte att valpen vaknar och är nödig, busig och hungrig på samma gång vid tolvslaget :p

Här rastades hundarna på en ny runda (= extra trötta hundar pga helt nya dofter överallt :up:) efter lunch. När jag nattade gårdens djur var hundarna med mig ute och då smällde det lite lååångt borta, Tage kollade lite åt det hållet ljudet kom ifrån men var helt obrydd. Inifrån hörs ingenting. Får se om någon av grannarna skjuter raketer i år, jag tror dock inte det. Jag frågade i byns FB-grupp och då har tre svarat (byns barnfamiljer) att de inte ska skjuta nått. Vi är bara 14 hushåll i byn så skjuter några i byarna runtomkring så hörs det nog inte så mycket här ändå. Liiiite skillnad mot hur det var att bo i Malmö :p

Vi kom precis tillbaka från fackelpromenad i skogen. Kommunens fyrverkeri, flera kilometer bort, drog igång när vi var där och höll på i tjugo minuter. Trots avståndet så lät det rejält, jag tycker synd om rädda djur och människor som bor centralt och är glad att våra inte brydde sig. Bentley fick ett spår och Rover ett godislet innan vi åkte hem.
När vi var på väg in från bilen smällde det till men till min förvåning regerade inte Rover alls. Han var nog helt fokuserad på att få sin middag. :D

Här rastades hundarna på en ny runda (= extra trötta hundar pga helt nya dofter överallt :up:) efter lunch. När jag nattade gårdens djur var hundarna med mig ute och då smällde det lite lååångt borta, Tage kollade lite åt det hållet ljudet kom ifrån men var helt obrydd. Inifrån hörs ingenting. Får se om någon av grannarna skjuter raketer i år, jag tror dock inte det. Jag frågade i byns FB-grupp och då har tre svarat (byns barnfamiljer) att de inte ska skjuta nått. Vi är bara 14 hushåll i byn så skjuter några i byarna runtomkring så hörs det nog inte så mycket här ändå. Liiiite skillnad mot hur det var att bo i Malmö :p

Hehe, åh var bor ni? Nära Malmö?! :D I Trelleborg smäller det satan! Men skulle behöva gå ut och gå en sväng med brukaren innan läggdags..

Här skjuter närmsta grannen så jag känner smällarna i golvet. De skjuter typ 2o meter från min hästhage, omtänksamt av dem.

Hörs inget inne tack vare rammstein, men jag känner vartenda smäll. Hur fan kan det vara lagligt??

Jag vill köra ner deras jävla fula pastellgröna vidriga hus med en monstertruck!

Här är det molnigt så jag förstår faktiskt inte varför man måste börja skjuta raketer i dagsljus. Men tydligen måste man det.
Nåja, vi åkte ett par mil utanför stan, hundarna fick busa lite och sedan fick de varsitt spår. Vovve har sovit sen vi kom hem, och kisse är obrydd också. Däremot smälls det ju hela tiden här hemma.

Här skjuter närmsta grannen så jag känner smällarna i golvet. De skjuter typ 2o meter från min hästhage, omtänksamt av dem.

Hörs inget inne tack vare rammstein, men jag känner vartenda smäll. Hur fan kan det vara lagligt??

Jag vill köra ner deras jävla fula pastellgröna vidriga hus med en monstertruck!
:rage::rage:
Fy vilka idioter!

När vi hade häst så var som tur är närmsta granne 500 meter bort och dessutom gammal tant, så raketerna var ännu längre bort.:up:

Här smäller det oavbruten, en smäll i sekunden sedan typ två timmar nu...

Är hundvakt, extrahunden är helt livrädd. :( Lämnade rummet en minut, och när jag kom tillbaka hade hon gömt sig längst in i en garderob... Nu har vi barrikaderat oss med filtar för fönstren och radion på högsta volym, men jag är orolig för hur hon ska klara tolvslaget när hon är så här rädd redan. Försökte ta ut och kissa hundarna vid tretiden men hon var bara panikslagen och ville dra, så det får vara.

Min egen hund är totalt obrydd som vanligt, verkar inte alls påverkad av att kompisen är rädd tack och lov.

Önskar att jag hade en monstertruck att låna ut till dig... Morsans sambo jobbar på ett ställe (som inte borde vara superlångt från dig) där de har en del militärfordon, pansarvagnar osv. Det borde duga bra också, får be honom låna ut en ;)

Så har jag det varje år.:mad:
Och tro mig, jag har ringt allt och alla. Jordbruksverket, länsstyrelsen, kommun, brandkår, polis, polis, polis.
När jag nyss pratade med brandkåren (chef för säkerheten) så sa han (angående att vår öppna ligghall ligger och får grannens raketer o bomber på sig, att vi kunde väl stå där under nyårsnatten med en brandspruta.:meh:

Summa summarum, det finns inget att göra men om det händer något, så blir de som skjuter bomben ersättningsskyldiga om man nu kan bevisa att det var just deras bomb eller raket,jo,och om man kan bevisa att det var just därför djuren skenade eller kastade eller....jo tjena.

Gick mellan lägenheten och bilen nu för att åka iväg och äta med brukaren och gå en sväng. Precis utanför dörren på PAAANG PAANG!! Vi såg raketen men var nog ett par hundra meter bort iaf. Jag hoppade till som tusan, Alice hoppade också till. Jag tänkte Så, det var det, nu är hon förstörd!
Snabbt ner med handen i fickan och upp med jättesmaskigt godis som vi fick av @Wingates (som alltid har bättre godis än matte, tycker Alice!). SMÄLLER DET FÅR MAN GODIS! ropade jag glatt och Alice skuttade och tog godiset - sen ville hon har mer!! :love:
Detta är alltså hunden som ALDRIG tar godis om hon har ångest, oavsett sort! Så, HURRA!! :bump: Detta kanske blir bra! Hunden som är rädd för allt kanske är skottfast - på riktigt!

Här har det turligt nog varit väldigt lugnt. Hört någon enstaka smäll sammanlagt när vi varit ute men inte mer än så.

Tänkte gå ut och leka och träna lite på dagiset här sen om en timme så hundarna är nöjda för kvällen. Hoppas på att det fortfarande knappt skjuts något. Så blir det slapp och bentugg sen senare. Tv på och persienner nerdragna.

Edit: Jahopp, fick jag för det. Nu small de precis utanför fönstret :mad:
Hanarna sitter och skakar och trycker sig mot mig.. Viggo kan ta godis, änsålänge men syrrans vill inte.. Tiken skällde till och undrade vem fan det var som knackade/var utanför. Men sen var hon obrydd och hoppade iväg efter godisen och brydde sig inte om resten av smällarna. Hoppas det fortsätter lika bra för hennes del och att de andra två inte smittar av sig på något sätt.

Senast ändrad:
Gick mellan lägenheten och bilen nu för att åka iväg och äta med brukaren och gå en sväng. Precis utanför dörren på PAAANG PAANG!! Vi såg raketen men var nog ett par hundra meter bort iaf. Jag hoppade till som tusan, Alice hoppade också till. Jag tänkte Så, det var det, nu är hon förstörd!
Snabbt ner med handen i fickan och upp med jättesmaskigt godis som vi fick av @Wingates (som alltid har bättre godis än matte, tycker Alice!). SMÄLLER DET FÅR MAN GODIS! ropade jag glatt och Alice skuttade och tog godiset - sen ville hon har mer!! :love:
Detta är alltså hunden som ALDRIG tar godis om hon har ångest, oavsett sort! Så, HURRA!! :bump: Detta kanske blir bra! Hunden som är rädd för allt kanske är skottfast - på riktigt!
Jag har laddat upp med ett kilo tärnad ost och ett kilo tärnad varmkorv, nästa skottlossning ska det regna korv. Varken hundarna eller jag har upplevt såna här smällar innan!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 541
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 005
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 640
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 271
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Klösmöbel