Hundar och Canser

Mynta2

Trådstartare
Då ett par hundar i min bekantskapskrets avlivats pga långt gången canser..bla min, så började jag fundera på detta om denna sjukdom. När en människa har långt framskriden canser..då syns det. Dom magrar rejält och blir håglösa..Ja som skelett, men dessa hundar jag känt som haft canser har det absolut inte synts något på. Bla sista hunden jag kände, Ronja. En rätt så överviktig Rottis på 9 år som bara på 1 vecka blev tvärsjuk. Det visade sig att hon hade canser i magen..och rejält. Hon var lika fet ända in i slutet. Min hund, canser i urinröret hade lite lätt övervikt...ända tills slutet. Hon blev tvärdålig på bara några dagar. Kompisen gråhund, en rultig liten sak..var lika rultig ända in i slutet. Den blev oxå tvärdålig på bara någon vecka. Hur kommer det sig att hundar ej förlorar vikt trots långt framskriden canser..Medans vi människor bara rasar i vikt ??

Sv: Hundar och Canser

Det var en väldigt bra fråga!
Min tik som hade juvercancer men också en tumör som satt nära hjärtat var pigg fram till de sista 2 veckorna.Hon var även i gott hull. Så det hela kom som en chock när de sa att det var långt gången cancer o det inte fanns något att göra. Så även jag är väldigt intresserad av denna fråga.Dessutom så säger de att tikar som steriliseras kan mycket lättare undvika cancer i främst juvrena.Hur kommer det sig?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 961
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 669
Senast: s957
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 174
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama