Ni som har egna stall eller är uppstallade, hur ser reglerna ut med hundar i ert stall?
Jag har eget stall med några få inackorderingar och de har med sina hundar. Jag är ständigt nervös för att mina hundar ska komma ut och funderar nu på att förbjuda andra hundar i stallet.
varför skulle de va hämskt om dina hundar kom lös och fick hälsa på nya kompisar??
Hade jag egen gård och det kom en tjej som ville hyra in sin häst i mitt stall och hade hund, skulle jag när personen flyttat in i stallet se till att min hund och dennes hund fick bekanta sig med varandra.
Så de kan springa lös ute tillsammans och leka och ha kul.
Jag blir ju bara glad om min hund får lite sällskap av andra ute=)
Skulle inte hundarna funka så får hyresvärden ha sin hund lös bara om min är inne, och man får ju ge och ta om min hund annars är lös ute 10 timmar om dagen .
Då kan jag med gott samvete låta min gå in 2 timmar så kan min hyresgäst ha sin hund lös ute när hon är i stallet
Det är väl bara om stallägaren har hanhundar att man inte tar med sin tikhund när hon höglöper och har man hanhundar är de ju tacksamt om stallägaren informerar om att hennes tik högllöper.
Det är halva grejjen att ha hund när man har häst.. att hunden kan få va med till stallet och springa lös och få njuta av ett härlig hundliv.
Min hund är med mig och springer runt i stallet och man ser hur lycklig han blir av de.
När jag sedan kör ut så hänger han med och de vägar där de är mkt trafik får han åka med i vagnen.
Skulle stallägaren helt förbjuda hundar i stallet vettetusan om jag skulle stå kvar faktiskt. alt då är väl att man bygger en stor hundgård för egen slant och kan ha han där i och få får han hänge med när man kör ist.
För mig är de viktigt att få kunna ta med hunden till stallet.
Så jag tycker inte du ska förbjuda hundar i stallet... utan låt dina hundar få nya kompisar ist=)