Hundägare?

Sv: Hundägare?

Men när du skaffar barn finns det ingenting som skulle kunna ta ditt barn ifrån dig, eller få dig att vilja försätta det i en dålig miljö. Detsamma gäller hundar.

Men kära nån.

Barn och hundar är inte samma sak.

Det finns flera saker som skulle kunna ta min hund ifrån mig. Om min hälsa kraftigt försämras, jag förlorar jobbet och är tvungen att ta ett annat som inte funkar att kombinera med hundägandet, om en familjemedlem utvecklar allergi osv.

Jag tänker inte prioritera min egen hälsa före min hund.
Jag tänker inte gå arbetslös och utan inkomst pga min hund.
Jag tänker inte låta en familjemedlem må dåligt pga min hund.

Är jag en dålig hundägare? Trots att jag skulle kämpa mot allt detta för ett barn och inte adoptera bort det?

Jag blir trött på dessa "fanatiska" djurmänniskor som säger sig göra allt för sina djur. Efter att ha suttit med stora skulder pga sjuka djur två gånger i mitt liv (skulder jag efter tio år ännu inte kunnat återbetala) och förlorat ett jobb pga en sjuk häst, har jag insett att mitt liv är viktare än min hunds/häst.

Är det inte dessutom du som yrkar på att hundar ska omplaceras istället för att avlivas eftersom de klarar en omplacering bättre än man kan tro? Spelar det då för hundens del någon roll vilken orsaken till omplaceringen var?

Senast ändrad:

Jag tror att få hundar tycker att det är kul att spendera 16 av 24 timmar konstant sovandes. ;) Det var därför jag ville påpeka det i mitt inlägg.

Varken TS eller någon annan behöver ta illa upp. Det finns många idioter som inte förstå detta, låt dom ta åt sig istället. :cool:

Jag tror de finns de "idioter" som menar att hundar faktiskt har ett sömnbehov på 12-16h/dygn.... Får de meningsfull aktivering så sover de nog väldigt gärna de timmarna.

Jag tror en av de "idioterna" faktiskt skrev det i den här tråden också?

:cool:

Men kära nån.

Barn och hundar är inte samma sak.

Det finns flera saker som skulle kunna ta min hund ifrån mig. Om min hälsa kraftigt försämras, jag förlorar jobbet och är tvungen att ta ett annat som inte funkar att kombinera med hundägandet, om en familjemedlem utvecklar allergi osv.

Jag tänker inte prioritera min egen hälsa före min hund.
Jag tänker inte gå arbetslös och utan inkomst pga min hund.
Jag tänker inte låta en familjemedlem må dåligt pga min hund.

Är jag en dålig hundägare? Trots att jag skulle kämpa mot allt detta för ett barn och inte adoptera bort det?

Jag blir trött på dessa "fanatiska" djurmänniskor som säger sig göra allt för sina djur. Efter att ha suttit med stora skulder pga sjuka djur två gånger i mitt liv (skulder jag efter tio år ännu inte kunnat återbetala) och förlorat ett jobb pga en sjuk häst, har jag insett att mitt liv är viktare än min hunds/häst.

Är det inte dessutom du som yrkar på att hundar ska omplaceras istället för att avlivas eftersom de klarar en omplacering bättre än man kan tro? Spelar det då för hundens del någon roll vilken orsaken till omplaceringen var?

Exakt :bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
754
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 769
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar