Hund tillsammans med bästis?

Sv: Hund tillsammans med bästis?

Jag hade aldrig delat mina djur med ngn. Livet förändras genom åren och en hund lever länge. Jag och min sambo är på det klara med att djuren här hemma tillfaller mig om vi ngn gång skulle separera. Det samma gäller det när viktiga beslut ska tas så som vetrinärbesök osv. Då väger mitt ord tyngst. Självklart så ser han hundarna som sina och är delaktig i det mesta men det är jag som bestämmer i slutändan.

Är du dessutom inte äldre än 13 år så kan du omöjligt veta hur din framtid ser ut om ngr år.

du kan ju ha kompisen på ett hörn som extra caregiver till hunden, det är ingen fara att ha, men att skaffa en hund tillsammans är inte något som jag heller skulle göra. iaf inte om ni har den relationen till varandra. många skaffar hund med sin sambo (mig inräknad) och det brukar väl hålla rätt bra i stabila förhållanden. men i en kompisrelation så bör man nog absolut inte skaffa ett djur tillsammans faktiskt.

så köp en hund själv och låt kompisen vara med på era aktiviteter om din kompis vill det. men hunden bör vara din ^^

Avråder!!! Jag och min bästa kompis delade på en kanin för många, många år sedan och nä det fungerade till slut inte ens med ett sånt litet djur :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 397
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025

Hästrelaterat