McFlurry
Trådstartare
Jag blev bara så sur på allt vad färskfoder heter när hunden plötsligt en dag vägrade äta minsta lilla, typ en dag efter vi köpt hem ett storpack... Men jag ska lägga det bakom mig nu och sikta framåt, det var ju trots allt färskfodret som räddade situationen idagDet finns t.o.m. hundar som är allergiska mot torrfoder med vissa proteinkällor (tex kyckling) men som utan minsta problem kan äta samma proteinkälla när den kommer i rå form. (vilket är ännu en anledning till att jag är skeptisk till torrfoder )
De enda färskfoder jag själv är skeptisk till är de som innehåller melass och/eller betfiber. Jag tror åtminstone att det är de ingredienserna som är anledningen till att mina + vänners hundar får dålig mage av vissa färskfoder. Våra hundar har normalt sett magar som klarar vad sjutton som helst, men av tex Klass färskfoder och Emmzo färskfoder så blir det mer eller mindre diarré... Deras rena köttprodukter är däremot bra, framförallt Emmzos är jag förtjust i, men de är ju mer intressanta om man barfar.