Hund som skäller

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nudel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 036
N

nudel

Hej!

Jag bor med en människa vars hund skäller, ylar och gnäller så fort hon inte är hemma! Det är självklart att hunden inte klarar av att vara själv. Men ägaren säger bara att han lugnar ner sig efter en stund. Hur kan hon veta det om hon inte är hemma.

Idag fick jag gå upp kl. 5 bara för han skällde.

Någon som har nått tips??

Sv: Hund som skäller

Är det alltså din sambos hund? Eller menar du med "bor med" som granne?
Bor du i hyresrätt är det bara att klaga hos hyresvärden.

Uopenbarligen kan inte hunden vara hemma utan henne. Hon får nog börja om med ensamhets-träningen, tror jag.

Nej! Internat boende. Går i gymnasieskola. Men det hjälper inte att klaga hos folk här.

Men någon måste ju ansvara för fastigheten, det är grund för vräkning om hunden stör. Om någon bestämmer sig för att ha party kl 3 på natten, finns det verkligen ingen du kan klaga hos?

Det är ingen som skulle få för sig att ha fest kl. 3. De blir utslängda då. Hård alkohol policy.

I ett av de andra husen på skolan är där en hund som kissar inne. Min kompis bor där, och hon har gjort allt för att få bort hunden. Men fridtid kan inte slänga ut den.

Ja tror hon har det värre än mig...

Att för varje pris få hunden är väl ändå inte rätt lösning?

Prata med henne, spela in ett klipp med hennes hund eller något. Levande bevis:devil:
Men prata med henne om det, säg att det är för hundens bästa lr något ><

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 868
Senast: fixi
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt... 2
Svar
30
· Visningar
2 543
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 849
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 484
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10