Hund som skäller, vad göra?

Sv: Hund som skäller, vad göra?

Nu har han slutat att skälla när folk går i trapphuset så det är ju på rätt väg =) När han har visat intresse för folk där ute så har jag istället ropat på honom och kelat med honom, distraherat honom lite liksom. Men jag hoppas att det funkar att stänga in honom i sovrummet, han får vara tsm med sin mamma där inne så blir han inte helt själv. Och så radion på.
Tänkte också att jag ska filma honom för att se hur han beter sig.
När han är hos min mor ute i trädgården så står han och gärna och skäller på absolut ingenting! Hans kullsyster gjorde likadant, bara stå och lyssnar, skäller, lyssnar, skäller osv. Helt galet ^^

Sv: Hund som skäller, vad göra?

Nu har han slutat att skälla när folk går i trapphuset så det är ju på rätt väg =) När han har visat intresse för folk där ute så har jag istället ropat på honom och kelat med honom, distraherat honom lite liksom. Men jag hoppas att det funkar att stänga in honom i sovrummet, han får vara tsm med sin mamma där inne så blir han inte helt själv. Och så radion på.
Tänkte också att jag ska filma honom för att se hur han beter sig.
När han är hos min mor ute i trädgården så står han och gärna och skäller på absolut ingenting! Hans kullsyster gjorde likadant, bara stå och lyssnar, skäller, lyssnar, skäller osv. Helt galet ^^

Skönt att det blivit bättre! jobbigt när dom skäller "utan anledning" ibland undrar jag om dom skäller på spöken :eek: men har du lärt han skall o tyst på kommando? känns inte som det hjälper kanske men en ide :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 202
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 536
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 292
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 674
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10