Hund som skäller hela tiden

D

dockan_

Jag har pratat med en som skall sälja sin hund, en yorkshireblandning.
Dom har testat olika metoder för han skäller hela tiden..
Vad gör man åt sådant? Hon sa att dt sista skulle vara att ta dit en hundtränare, men detta måste ju gå att åtgärda själv?
Genom att berömma hunden mycket och att aktivera den på rätt sätt, så att hunden får sin stimulering, eller vad tror ni?

Ge mig gärna tips

Sv: Hund som skäller hela tiden

Kolla på DogWhisperer på TV4+! Att hunden skäller hela tiden beror på att den är osäker och tror att den måste vakta husse eller matte. Befäst ledarskapet så slutar den skälla. Ofta verkar det som om hundägare till små hundar tror att man inte måste uppfostra hundarna. Det är ju alltid de som skäller och så brukar man skylla på att det är ju en terrier och de skäller ju hela tiden. Har själv haft terrier som aldrig skällde på nåt eller någon.

Sv: Hund som skäller hela tiden

De är så att hon som har hunden har satt ut annonsen åt hennes syster, för att hon är ledsen och så.
Hunden bor asså hos ägarens syster nu.
Systern berättade att ägaren gullar me hunden och uppmärksammar den när den har skällt förut, så hunden tror att det är en lek, tror hon, systern då.

Det är ju fel. De är därför han skäller misstänker vi..

Så, de är ju något att jobba på de här.. Han måste sluta!

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Nepenthe
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 671
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka