Hund som rapar...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Jag har lagt märke till att min hund kan rapa till ibland. Inte ofta men det händer ibland. Gör era hundar det någon gång? Jag har aldrig varit med om det tidigare så jag blev en anning fundersam.

Sv: Hund som rapar...

Japp min hund gör det ibland....och brorsans rottis hon gör det ofta. Hon rapar högt, långt och skäms inte :eek:

Min ena tik rapar väldigt ofta! :o
Oftast står hon och tittar på mej med en sån där konstig blick,
så lägger hon av en rap, och fortsätter stirra! :D

Nova rapar varje dag! Hon ställer sig nära, som om hon ville gosa och sedan rapar hon en rakt i fejjan!

Tjorven däremot har jag aldrig hört rapa.

Min hund rapar "hela tiden"; efter maten, efter att hon druckit (vatten ;) ), och lite däremellan då det passar. Ofta, som någon annan skrev, då hon stirrar på mig.
Jag tycker faktiskt det är lite roligt :)

Däremot fiser hon väldigt sällan, och det är jag väldigt nöjd över :p

Mina rapar varje dag efter maten... Gärna i ansiktet på en, men det såg jag att dom inte är ensamma med att göra.. :D

Mina gör det dagligen. De kommer efter avslutad måltid upp till oss i soffan och avger en ljudlig, gurglande rap i ansiktet på oss. :smirk: :crazy:

Ett litet "tack-för-maten-det-satt-fint-matte!"

Jupps, flera gånger om dagen, gärna i ansiktet... varför rapar de en i ansiktet för? :D

Tuffsan rapar flera gånger per dag. Speciellt när man ligger och gosar med henne :crazy:

cassina skrev:
Tycker det är rätt gulligt när det kommer en liten Chihuahua rap ;)
Det förstår jag, men det är mindre gulligt när vår store leonberger kommer fram och man tror att man skall få en puss eller slick och istället får ett stort och ljudligt RAAAP :rofl: en cm från näsan.

Moniq skrev:
Det förstår jag, men det är mindre gulligt när vår store leonberger kommer fram och man tror att man skall få en puss eller slick och istället får ett stort och ljudligt RAAAP :rofl: en cm från näsan.

Storleken har visst betydelse alltså ;) :rofl:

min pojkväns hund rapar och fiser hela tiden. dessutom har han något läppeksem så han luktar illa i munnen hela tiden. han passar speciellt på att göra de sakerna när man sitter och kollar på tv. han får inte vara i soffan så han hoppar upp och ställer frambenen i knät och andas en i ansiktet och lägger sen en rap sen tror man att man ska få en puss och då fnyser han en i ansiktet så att man får en hinna av slem i hela ansiktet. sen hoppar han ner och kurar ihop sig på ens fötter och lägger en fis som oftast luktar ägg. :smirk:
men han är väldigt charmig. han är en omplaceringshund så jag tror inte han vågar pussas eller så har någon lärt honom att man inte ska slicka folk. som sagt charmig så satan, följer en vart man än går och älskar att vara ute och leka och då är han ändå 11 år. snacka om inövade rutiner. :d

Jag har fått det där förklarat för mig som att när en hund ska rapa känns det som dom ska kräkas så därför vill dom vara nära husse/matte för att söka tröst för att dom mår dåligt

Zeus gör det ofta. rebelle har jag bara hört en eller två gånger... :smirk:

nja snarkar å fiser gör våra men en häst som morrar då? eller rapar

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?