Hund som plötsligt blivit lättskrämd och lite låg

Shark

Trådstartare
Min oturshund är inte riktigt sig själv. För första gången har hon blivit skrämd. Hon låg och sov och for upp och va livrädd för takfläkten. Aldrig hänt innan att hon varit miljö eller ljudpåverkad.
Hon har också börjat ta åt sig väldigt hårt. Ett enkelt gå och lägg dig får henne att sjunka ihop. Jag känner inte igen mig hund helt enkelt..

Hon är kastrerad för 2 1/2 månad sedan, har just nu en reaktion på tråden som bukväggen är sydd med.
Kan det vara detta som är orsaken till hennes beteende?
Aldrig varit med om att en hun ändrat beteende sådär bara.

Sv: Hund som plötsligt blivit lättskrämd och lite låg

Tack för tipset men tror inte att hon har det, hon skakar/kliar sig inte och har fina rena öron med normal färg.

Är inte alltid enkelt att se inflammationer då de kan sitta längre ner än vad man kan se med blotta ögat.

Ja det förstår jag, men bör hon inte vara irriterad av det? Ska till veterinären och vaccinera kattungarna på fredag så lika bra att ta med henne så dom får göra en kik i öronen.

Vår förra tik gick med öroninflammation i knappt ett år innan innan vi fick henne och innan man testade det som orsak till plötslig skotträdslan och rädsla för saker hon inte såg som lät gällt.

Jag håller med alla föregående. Om det visar sig att det inte är öronen kan det kanske vara en reaktion på hormonomställningen i kroppen efter kastreringen.

Smärta från tråden/kastreringen?

Tillägg: Och att det alltså inte är hörseln/ljuden i sig utan att det är situationer där det gör ont helt enkelt.
Om inget hittas på redan föreslagna alternativ.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 907
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 157
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Min ena hund är en 6,5 årig brukshund som jag tog över för ca 3,5 år sedan som omplacering. Hon har haft en stressproblematik som hos...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
11 548
Senast: Viva
·
Hundhälsa Jag har en hanhund på 3 år, av okänd ras. Jag tog honom som omplacering när han var 1 år. Förmodligen är han någon sorts korsning av...
2
Svar
36
· Visningar
24 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka