Hund som öppnar dörrar.

Gallileo

Trådstartare
Har en GD som har lärt sig att öppna dörrar. Hon lärde sig det utav en annan hund när hon precis kommit till mig. Det blir fult på dörrarna och handtagen går sönder och det är ju inte jätte rockigt kanske om man vill ha ett hyfsat helt hem;)
Hon gör det när man inte är hemma, aldrig annars.

Någon som har tips på hur jag ska träna bort det? om det går att träna bort.

Sv: Hund som öppnar dörrar.

Min hund är likadan, och jag löste det helt enkelt med att sätta en hage med galler för ytterdörren så han inte kom åt dörren.
Nu gör han inte så länge, eftersom vanan bröts så att säga. Jag hade hagen uppe i.. 2-3 månader? ungefär.

Lite inne på squarepants linje, se till att det inte går.

Har du funderat på varför den öppnar dörrar? Hunden borde ju veta att ni inte är hemma, så den kan ju knappast leta er.

Kul grej, då skulle jag jobba enligt "ta den på bar gärning-principen"
Stress, ja då är det en annan femma.

Min gamla tik RIP gjorde det om någon dörr var igendragen... hon gillade inte stängda dörrar. Gick inte nödvändigtvis IN i rummet, bara öppnade dörren försiktigt. Jag brydde mig aldrig om det, hon bröt sig inte in i skafferiet eller liknande. Men stod du i duschen/satt på toa och glömt låsa kunde hon komma förbi och öppna - kika in - och går vidare. Lugn att lämna ensam hemma, och cool i största allmänhet utom just den där ovanan.

Blir det skador på dörren så hade jag försökt hindra åtkomst helt enkelt, som nämnts tidigare. annars kan du lära henne att öppna med en liten tamp som hänger i handtaget istället - så skadar hon inte dörren.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: Otherside
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 292
Senast: Lillefrun
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 637
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka