Hund som lägger sig på rygg

Sv: Hund som lägger sig på rygg

KL

Jösses vilka slöheeler ni verkar ha:D (sorry, kunde inte låta bli att retas lite)

Det mottot stämmer inte på min tös, då hon älskar lära sig saker och är oerhört lyhörd och förig:)

KL

Jösses vilka slöheeler ni verkar ha:D (sorry, kunde inte låta bli att retas lite)

Det mottot stämmer inte på min tös, då hon älskar lära sig saker och är oerhört lyhörd och förig:)

Fast det är min också. Hon är grym att träna med men sådana saker som att gå in i boxen när jag ska rida och så brukar sluta med en heeler med alla fyra tassarna uppe i luften och en matte som får bära in henne i boxen. ;)

Fast det är min också. Hon är grym att träna med men sådana saker som att gå in i boxen när jag ska rida och så brukar sluta med en heeler med alla fyra tassarna uppe i luften och en matte som får bära in henne i boxen. ;)

Haha - det är klart. Den vill ju följa med och inte ligga och slöa i en box:D

Gå in i boxen är faktiskt förvånade nog en sak som Alfons gör med full fart utan protest trots att han väl inne gärna skäller argt när man går ifrån honom.

Han älskar att vara med i stallet, älskar hästarna och visar det genom att slicka dem ordentligt i ansiktet om han får :D
Det ser otroligt kul ut när han står på bakbenen och tvättar mitt 170 cm halvblod i ansiktet. Ett tag stod han ute i hagen och tvättade henne hela tiden medan jag mockade, hon stod snällt och höll ner huvudet :D

Alfons motto :Ingenting kan hända mig!

KL

Jo men stämmer in på min också! Så länge det är något han tycker är roligt vill säga. ;) Mer lyhörd, kvicktänkt och lättlärd hund har jag aldrig haft. På både gott och ont. :D Slö är det absolut sista han är.

Jag bara sitter och skrattar. Detta är ju hur kul som helst! Kan se framför mig en buketräff med alla er. Så ligger det Heelers på rygg med benen i luften på rad och mitt i allt en stor Cane Corso..

:D

Lägg till några fauvar också :eek:

Är ganska typisk dem att tvärt lägga sig på rygg och fjåsa sig, när de tycker något är "mindre roligt" som tex utställning med fröken C :angel: Hon är ställd ut 2 ggr och BÅDA gångerna så har hon tvärlagt sig i ringen och det är enda gångerna som hon gjort så när koppel är på = jag drar slutsatsen att utställning är inget som hon tycker är speciellt kul :cool:

I övrigt, så lägger sig alla mina fauvar av outgrundlig anledning på rygg och ser ut som sju svåra år (vilket jag skiter fullständigt i iofs) just när man ska lyfta upp dem fast de gillar att vara upplyfta i famnen och gosa :love:

I övrigt, så lägger sig alla mina fauvar av outgrundlig anledning på rygg och ser ut som sju svåra år (vilket jag skiter fullständigt i iofs) just när man ska lyfta upp dem fast de gillar att vara upplyfta i famnen och gosa :love:

Precis så gör Siv också. Alltid när jag ska bära henne uppför trappan när vi ska sova. Hon vill gå och lägga sig men ändå ska hon ligg där med alla tassarna i luften. :love:

:bump:
Så himla kul, ser det verkligen framför mig :D

KL

Min Lagotto lägger sig på rygg när jag ska göra något "dumt" såsom klippa klor eller rycka öron. På honom verkar det dock vara mer underlägsen eller rädd än envis.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
910
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 819
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 728
Senast: Grazing
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama