Hund som kissar på sig.

Energi

Trådstartare
Jag och mina föräldrar är just nu seriösa spekulanter på en blandis jackrussel/labbe, en jättemysig unghund. När vi först kom dit kissade hunden på sig av glädje, och det var inte lite kiss som kom. (tänk översvämning)
Vi tog ut henne på en promenad och det var som om hon aldrig sett utsidan på huset, nervös men VÄLDIGT glad.

Jag tror inte den här hunden får den motion den behöver, och jag tror att det är där problemet ligger i att hon kissar inne. Det lutar åt att vi köper henne (om våra hundar går ihop), tycker ni att det är en heldum idé?
Här går ju våra hundar ute så som dom vill, samt får ordentliga promenader, det är alltid någon hemma och dom har andra hästar, katter och kaniner att umgås med.

Tror ni att det beror på det här med motionen?

Sv: Hund som kissar på sig.

Min papillon kille hade det problemt med att han pinkade på sig förr, Speciellt när det kom nån han kände fast det kom inge mycket utan kom några droppar för han vart så glad, och då spelade det ingen roöö om vi precis hade varit ut eller inte,

Men han gör det inge nu längre. Kanske va nå han gjorde för han var ung och kanske vart så glad och inte kunna hålla sig då?

Så ja jag vet inte va det kan bero på att dom pinkar så där, Men om du tro det kan bli bättre med att han får va ute mer och så kan ni ju ta vovven:)

Många hundar kissar ju på sig för att dom är rädda/nervösa, men det kan så klart även bero på någonting annat...Men det borde ju lösa sig om hunden får komma till ett bra tryggt hem- jag skulle inte avstått från att köpa hunden om den var frisk och glad i övrigt.

Tack för svaret!

Våran nuvarande hund (aussie) pinkade också några droppar när han var valp, och när det kom någon. Men den här hunden KISSADE verkligen.

Jag har ju faktiskt ingen aning om det kommer bli bättre med mer utevistelse, men det är min gissning iaf.

Tack för svar!

Den här hunden verkade inte ett dugg rädd eller nervös, men hon blev så himla glad när det kom folk, så hon kunde inte hålla sig.
Jag tror faktiskt att jag kommer ta henne ändå, förhoppningsvis kommer det försvinna med tiden, hon är ju inte så gammal än.

våran pudel brukar kissa i bland när man kommer hem,hon blir så glad så hon kissar på sig:D Känner ganska många hundar som gör det men oftast så växer det bort när dom blir större, då muskeln inte är "färdiväxt"

Våran Schäfer kan kissa på sig ibland om hon blir glad när någon kommer hem...
Hon blir så exalterad..

Eller om hon blir tillsagd på skarpen å kryper ihop när hon gjort något dumt då kan hon oxå kissa på sig ibland...

Men hon är 3år nu så växt bort har det inte gjort...

Det kan ju vara så att hunden var ordentligt kissnödig och skulle behövt rastats innan ni kom.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 826
Senast: Milosari
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka