Hund som kissar på mattan

Sv: Hund som kissar på mattan

Det du skrev sist var taskigt och spydigt. Och det muppia skrev var ju ännu värre.

Så du tycker att jag ska avliva min livskamrat som jag har haft vid min sidan sen jag var 10 år gammal bara för att hon kissar på mattan, ursäkta, men är du helt jävla dum i huvudet!?

DET DÄR var taskigt och spydigt om det ska vara något i tråden som ska kallas för taskigt o spydigt!

Jag måste säga att det var en dålig stil av dig.

Du vägrar ju läsa vad folk skriver. Jag har varit snäll o lagt in ett förslag till dig i mitt inlägg men självklart vill du själv bara läsa att jag sagt att du ska avliva din hund bara för hon kissar på mattan vilket jag inte sagt någonstans.

Nä här vill jag inte hjälpa dig mer. Tack för mig.

Men jag undrar ändå, hur du så bestämt kan avfärda att tiken är inkontinent när hon vistas mycket på mattorna samt att du inte har koll på henne när hon är där och att den enda gången du sett henne sätta sig och kissa va borta hos någon annan. Hur vet du att hon inte är inkontinent? För att en hund är inkontinent betyder det inte att den läcker varje gång den rör sig....

Du får nog fortsätta ha NERPISSADE mattor med din härliga inställning!

Själv hade jag försökt hitta en lösning! Veterinär först,
och om det inte var något sånt så KAN MAN STÄNGA AV.
Kissar hon på mattorna av ren vana så får man väl sätta stopp?
Och nej, det är INTE synd om hunden!

*kl*

Till TS: Vänta, jag ska stänga av funktionen "Kissa på mattor" hos din hund, så ska du se att problemet är löst inom kort!!

Hunden i fråga är 14 år gammal, hon har inga som helst problem med att hålla sig igentligen. Och det spelar ingen roll om hon har varit ute hela dagen och gått långa promenader, ändå ska hon kissa på mattan. Hon kissar inte mer på mattan om hon är ute 2-3 ggr/dygn än om hon är ute hela dagen. Så jag är väldigt säker på att det bara är en sak hon har fått för sig.

Tyvärr kissar hon på mattan när vi inte ser, så det är lite svårt att fya henne.

Igår köpte vi ny matta, inom en timma efteråt så kissade hon på den, och även idag har hon kissat på det, trots att hon har varit ute precis hela dagen.

Har ni några tips? Finns det nåt medel man kan dränka mattan med som luktar illa för henne, men helst inte alls, eller iaf gott för oss människor?
Vi börjar helt ärligt fundera på om vi ska kasta ut alla mattor i hela huset, men då vi har oisolerade golv så vill vi helst inte göra det.

Anledningen till att vi köpte ny matta var att den förra luktade kiss, känns ju jävligt kul att hon på mindre än 24 h redan har kissat på den nya 2 ggr :crazy:

Titta där skogstrollet! Kan det bli mer tydligt?

Muppia: Jag ber om ursäkt för mitt förra uttalande, jag blev väldigt upprörd. Det har med att göra att en person förra året när vi opererade henne väldigt tydligt talade om att hon tyckte att det var jätte fel och sa att vi var taskiga (bla bla bla) och att det hade varit bättre att vi hade avlivat henne. Så åter igen, förlåt.
Jag tror att du kan relatera till att det är ett känsligt ämne.

Swat: Det taskiga ligger dels i att skogstrollet har antagit att min hund inte klarar platsliggning, trots att jag tidigare har skrivit att hunden är mkt lydig i övrigt. Jag kan lätt säga sitt/ligg och lämna henne i 30 min och hon ligger kvar utan problem.
Men vill jag göra detta varje dag?

Hunden kissar alltså på samtliga mattor, och vi har nu tagit bort samtliga mattor (som jag oxå har skrivit tidigare...)

Jag förstår inte vad du menar med att hon skulle vara så belastad att det inte går att ha pinkskydd? Jag vet att pinkskydd inte skulle funka eftersom hon har både kissat och bajsat många ggr med löpskydd.

Hon kan absolut sova i sovrummet medans vi gör vad vi nu ska, men, vi skulle enligt flera här inte ge hunden möjlighet att ens vara i närheten av en matta när vi inte är med, och för mig känns sängen rätt nära en matta, tänker jag fel då? Jag ser ju hellre att hunden kissar på en matta än i sängen liksom :eek:

Jag är inte så glömsk att jag glömmer att ta på mig tofflor, problemet är att hitta dem.
Golvet här är "lika" kallt oavsett årstid, tyvärr. Gammalt hus utan isolering i golvet, och dessvärre inte mkt isolering i väggar heller... taket är det lite isolerad över halva... (och vad hjälper det?).

peligrozzo: Nej, men hon läcker ju ALDRIG förutom på någon matta. Hade det varit lite överallt, lite skvätt här och där, då hade jag tagit henne till veterinären och gett östrogen, absolut! Men hennes "symptom" stämmer inte in på det.

Varför inte låta en vet ta en titt ändå? Om en 14-årig hund plötsligt börjar pinka inne tycker jag verkligen inte att det ligger närmast till hands att avfärda det som en ovana. Jag förstår inte hur du kan vara så säker på att det är det.

Men vad ska veterinären kolla? Hennes värden är kollade för mindre än ett år sedan då var alla värden superbra utom blodvärdet, men det berodde på att hon löpte extremt mkt (vilket var anledningen till att vi åkte in).

Kan tillägga att hon har inte kissat inne sen vi tog bort mattorna, vad jag har sett kanske jag ska tillägga!

Diverse, urinsten eller uvi t ex. Hade hon ens problemet när ni kollade henne senast? Mycket kan ju hända på några månader.

Jag vet faktiskt inte, hon har kissat på mattan LÄNGE, men min tidsuppfattning är riktigt dålig, jag får höra med sambon när han kommer hem.

Titta där skogstrollet! Kan det bli mer tydligt?

Swat: Det taskiga ligger dels i att skogstrollet har antagit att min hund inte klarar platsliggning, trots att jag tidigare har skrivit att hunden är mkt lydig i övrigt. Jag kan lätt säga sitt/ligg och lämna henne i 30 min och hon ligger kvar utan problem.
Men vill jag göra detta varje dag?

Jaha, du ville ha tips på medel? Piss-Off. (Så heter medlet alltså, jag är inte spydig nu.) Jag är dock oerhört tveksam till om det kommer att lösa problemet.

Jag har inte antagit att din hund inte klarar platsliggning, jag antog att du inte ville genomföra det av någon anledning. Och se, jag hade rätt.

Skogis: Jag har redan tipsat om Piss Off i ett av mina tidigare inlägg!
Det medlet är dessutom ett rengöringsmedel och inget man kan dränka in en matta i för att få hunden att undvika att pinka där...

Jag som du tror dock att det är ganska egalt vad man använder för kemikalier om man inte sätter in andra åtgärder också!

/Swat

Jaha, du ville ha tips på medel? Piss-Off. (Så heter medlet alltså, jag är inte spydig nu.) Jag är dock oerhört tveksam till om det kommer att lösa problemet.

Jag har inte antagit att din hund inte klarar platsliggning, jag antog att du inte ville genomföra det av någon anledning. Och se, jag hade rätt.

Kul att du läser in en betydelse i något som jag INTE har skrivit :crazy:

Muppia: Jag ber om ursäkt för mitt förra uttalande, jag blev väldigt upprörd. Det har med att göra att en person förra året när vi opererade henne väldigt tydligt talade om att hon tyckte att det var jätte fel och sa att vi var taskiga (bla bla bla) och att det hade varit bättre att vi hade avlivat henne. Så åter igen, förlåt.
Jag tror att du kan relatera till att det är ett känsligt ämne.

Nu när du bad om ursäkt så är det lugnt mellan oss igen.

Om det nu är något mirakelmedel som du efterlyser kan jag ju säga att det dystert nog inte finns utom något som ska ta bort lukten men inte avskräcker hunden från att göra om det så det du kan göra är att anpassa hemmet utefter ERA behov, inte enbart hundens eller dina. På med varma strumpor och bort med mattor tycker jag låter bäst. Så hade jag gjort iallafall om jag var du. Strumpor tar man ju inte av som man gör med tofflor.

Lycka till.

Fast det gjorde du ju?

"Men vill jag göra detta varje dag?"

Något mirakelmedel på flaska som löser ditt problem finns nog tyvärr inte.

Och här antar du en betydelse som jag inte har skrivit.
Det är en fråga, inget annat, en fundering, något svar har inte skrivits ut överhuvudtaget, du har bara antagit att jag kommer svara på ett visst sätt på den frågan, och sedan dessutom skrivit att det är så jag har svarat.

Muppia Tack så mkt!

I övrigt så har jag redan skrivit 4 ggr tror jag att mattorna är borttagna, och hon har nu inte kissat inne, iaf inte som vi har sett.

Jag tror inte hon läcker och är kontinent. Men det kan vara medicinskt iaf, eller att hon fått svårare att hålla sig länge.

*kl*
Nu var det en lite äldre tråd, men det skulle inte funka att ta undan mattorna när ni inte är i rummen? :)

På så vis slipper du frysa om fötterna och ni har koll på hunden eftersom hon bara kommer åt mattorna när ni är närvarande?
Jag antar att det inte är jättemattor så man borde väl kunna rulla ihop dem och lägga nånstans där ni lätt kommer åt dem men hunden inte kommer åt dem? För du kanske kommer ihåg mattorna när du märker att du blir kall om fötterna? Och då kan du ju lägga ut dem under den tid du är därinne. Ni kan ju alltid ha dem på samma ställe så att du minns var de är. Eller ha påminnelselapp tex på väggen vid soffan (om det nu är där du brukar vara) om var de finns.

Bara en tanke, problemet är kanske redan löst? :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 858
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 276
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
541
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka