SpanskaLoppan
Trådstartare
Min hund har det senaste halvåret skaffat sig en (o)vana att gå kring fötterna på mig hela tiden. Och jo, det är hela tiden, jag kan inte gå på toa eller hämta nåt i kylen utan att hon är ivägen. Att gå runt och plocka iordning och städa är en utmaning som mest består i att snubbla på hunden, be henne lägga sig på sin plats och stanna där, snubbla igen, visa hunden till sin plats osv i all evighet. Sitter jag still så ligger hunden lugnt på sin plats men jag hinner inte mer än ställa mig upp så står hon mitt ivägen. Och det börjar gå mig på nerverna... Nu håller jag på att rensa ut inför julen och därmed går jag en del fram och tillbaka i lägenheten med saker och kartonger och jag tror jag skriker av frustration snart...
Jag tror inte att djur "jävlas" utan att det alltid finns en anledning till varför dom gör som dom gör. Jag kan bara inte komma på varför hon börjat göra såhär...
Hon vet vad "stanna" betyder, hon har alltid haft sin plats på samma ställe, inget är förändrat i rutiner, mat, motion eller sysselsättning. Jag är också lugnare och mer harmonisk än jag varit tidigare så det bör inte vara så att jag påverkar henne.
Det är dessutom bara när vi är hemma hos oss. På besök hos andra och på promenader är hon lika självständig som vanligt...
Jag tror inte att djur "jävlas" utan att det alltid finns en anledning till varför dom gör som dom gör. Jag kan bara inte komma på varför hon börjat göra såhär...
Hon vet vad "stanna" betyder, hon har alltid haft sin plats på samma ställe, inget är förändrat i rutiner, mat, motion eller sysselsättning. Jag är också lugnare och mer harmonisk än jag varit tidigare så det bör inte vara så att jag påverkar henne.
Det är dessutom bara när vi är hemma hos oss. På besök hos andra och på promenader är hon lika självständig som vanligt...