Hund sóm blivit för mammig

H

Havregryn

Vart jag än är, så är hon med mig. spelar ingen roll om hon är med sina "vänner". Efter nån minut kommer hon springandes och ska vara med mig. Hon sover inte så länge jag inte sover, sitter hellre brevid mig eller om hon får i min famn. Vill inte gå ut på promenader med sambon utan sitter hellre kvar hos mig även om man ser att hon verkligen kömpar för att hålla allt inne.

Hur ska man lösa detta? arken hälsosamt för mig eller för henne.

men visst hon klarar galant att vara hemma själv osv.

Frågan är, ska vi skicka henne på "Dagis" så hon kanske kan bli självständig utan mamma? Eller är kanske allt förstört? Eller de kaske inte är nått problem och ja bara över reagerar?

Tiken i fråga är 2..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hund sóm blivit för mammig

Hej!
I rubriken skriver du att hunden har "blivit" för mammig... har hon blivit det på senare tid alltså? Har något speciellt hänt som får henne att ranta efter dig mer än tidigare? Vad är det för ras?
Själv har jag 5 hundar som ständigt är kring mina fötter, det spelar ingen roll var jag befinner mig. Var jag än går så är de max ett par meter ifrån mig:smirk: Jag upplever det inte alls som jobbigt, det är bara deras sätt att visa att de helst av allt vill vara med mig och det tycker jag inte är negativt på något sätt.
 
Sv: Hund sóm blivit för mammig

hon har blivit de mer och mer den senaste tiden, så pass att även andra märker det. Hon är en Kinesisk nakenhund.

Kanaske då ändå är normalt??
 
Sv: Hund sóm blivit för mammig

Min valp är oerhört mammig, men han går att lämna med personer han känner & han kan slappna av på egen hand. Jag ser det som en fördel eftersom jag kan ha honom lös överallt(bara jag som kan ha honom lös) & han litar på mig mest av allt & slappnar av i min närhet var det än är.

Min stora hund har blivit mer mammig sen jag blev singel & sen valpen blev en del i flocken. Det ser jag också som en fördel, han har varit lite väl självständig förut, men nu är han lagom bunden till mig, vill gärna vara hos mig, jag är hans bästa, men kan stå på egna ben & är trygg i sig själv.

Men båda hundarna är mer mammiga om jag är nere eller mår dåligt av nån anledning. Kanske är det något som hänt i ditt eller hennes liv som förändrat henens beteende? (om hon inte alltid varit såhär)
 
Sv: Hund sóm blivit för mammig

Jag tycker att du ska vara glad över en hund som följer dig som är normalt i en flock.

Mina är alltid med mig - helst även på toaletten.
Eftersom jag har fem stycken varav en beauceron kan det bli komplicerat.

Upplever det absolut inte som något besvärande. Har inga problem med att lämna dom ensamma hemma eller binda upp dom.
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 532
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp