Hund som ätit p-piller!

Fridolina

Trådstartare
Kom nyss hem efter ha varit ner på affären en snabbis. Hundjäkeln har rotat igenom min väska som stod på golvet och hittat min förpackning p-piller. Han tuggade sönder förpackningen till p-piller och tagit en karta och även tuggat på den. Verkar som han ätit 4 st piller.

Ska man avvakta eller åka till veterinär?

Sv: Hund som ätit p-piller!

Jag skulle nog ringa vet!
Smart hund som tänker på att skydda sig,så att det inte blir oönskade valpar!:D

Hihi.. detta gjorde min hund oxå när han var ung o dum.
En helt oöppnad ask med piller stoppade han i sig den :devil:

Allt gick bra och hunden mådde alldeles utmärkt borta i skamvrån.

Den vet. jag pratade med sa att jag skulle avvakta, men det är nog bäst att du ringer och rådfrågar din vet.

Jag har lärt mig att gömma allt för min ena hund när vi åker iväg. Han rör aldrig något när vi är här, men det verkar som om han går på upptäcksfärd när vi är borta. Han har bitit sönder en Lypsyl, tuggat på en ögondroppsflaska så att det nästan gick hål samt öppnat (och ev. ätit några tabletter) en Bafucinburk som låg på mitt nattduksbord. När han var liten var han jätteettrig och tuggade på många saker, en slutade sedan med dessa beteenden. Nu har det delvis återkommit i vuxen ålder (5 år) verkar det som...

Jag hade ringt vet för säkerhets skull i ditt fall.

Om du inte får tag i nån vet. kan du prova att ringa giftinformationscentralen, de brukar vara duktiga på såna här frågor..

Har ingen aning om vad man ska göra, men han lär ju inte bli gravid i alla fall... :rofl:

Hoppas allt löser sig!

Mvh Milene

Liknande trådar

Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 134
Övr. Hund Jag passade min väns två hundar över helgen, något jag brukar göra när hon behöver vara borta av en eller annan anledning. Vi trivs...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 741
Senast: fryckan
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 176
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka