Hund resursbet i handen

Kanske var det så här; Han ville ha sitt ben och blev osäker på om du tänkte ta det. Då han morrade blev du arg och han blev övertygad om att du tänkte sno hans ben och sen eskalerade det.
Om det är en osäker jycke så skulle jag se till att säga nej när han morrar och sen avleda med glad röst.

Kanske var det så här; Han ville ha sitt ben och blev osäker på om du tänkte ta det. Då han morrade blev du arg och han blev övertygad om att du tänkte sno hans ben och sen eskalerade det.
Om det är en osäker jycke så skulle jag se till att säga nej när han morrar och sen avleda med glad röst.
Jag har inte haft en sån konflikt med honom. Han tog bröd från bordet en gång då skällde jag ut honom och han morrade åt mig och lufthögg lite men efter det har han inte haft någon konflikt med mig. Jag brukar platsa honom med korv på tassarna och säga varsågod eller ta korven och ge den från handen. Jag är lite ledsen att han bet min vän.

Jag har inte haft en sån konflikt med honom. Han tog bröd från bordet en gång då skällde jag ut honom och han morrade åt mig och lufthögg lite men efter det har han inte haft någon konflikt med mig. Jag brukar platsa honom med korv på tassarna och säga varsågod eller ta korven och ge den från handen. Jag är lite ledsen att han bet min vän.
Jag hade varit arg istället för att hon ger sig på min hund när han går undan. :mad:

Hunden låg i sängen..reste sig med benet i munnen och gick,kompisen gick efter, arg för att hunden morrat.

Ok. Då fattar jag verkligen inte vad kompisen skulle dit och bråka för. Hunden har redan varit tydlig.
Personligen har jag aldrig fattat varför folk ska tjaffsa med hundar om att plocka ifrån den mat, ben och leksaker som ren principsak.
Om en hund har stor resursvakt i sig så ge den bara det den får ha och låt den ha det ifred.
Skulle den få tag i nått olämpligt så får man ta den "fighten" (dvs problemet) då.
Obs....detta gäller de hundar som inte går att lära loss.

Han vaktar ben här hemma med, men han brukar ligga med mig också i sängen och tugga. Aldrig varit problem. Kan byta till mig benet mot annat med. Men brukar inte göra det. Han brukar få tugga slut på benen :)

Va?! Har hundvakten försökt uppfosta din hund och strykt upp den, för så tolkar jag att "vi rök ihop" :eek:

Allvarligt?!
Den personen hade jag bett fara åt helvete på ren svenska:rage:
Ja tyvärr jag fick detta nu ikväll över messanger:/ hade bitit honom så han blödde i handen.

Jag upplever honom dock inte som osäker,han känns väldigt trygg, med lite pondus på rätt sätt. Lätt att ha att göra med förutom resursförsvaret.

Jag hade inte använt den hundvakten fler gånger. Går hunden dessutom där ifrån, så är det precis det man vill, även om den vaktar sitt ben.
Tradigt att din vän blev biten, men han har sig själv att skylla. Tänker att det är viktigt när man vet att det är ett problem, att man säger hur man vill att den hundvakten ska bete sig. Typ "han resursvaktar, ska han ha ett ben får han ligga på filten och gnaga".

Om min hund hade suttit och haft det trevligt med mig i soffan, men sagt, vet du vad det är mitt ben. Då hade jag bett hunden hoppa ner från soffan och så får den lägga sig nån annanstans.
Jag tränar byteshandel med min valp, men det betyder inte att jag ska kunna ta hennes mat i tid och otid. Utan att om jag får din leksak så får du min och så har vi jättekul ihop istället! Goda ben får hon ha i fred.

Jag upplever honom dock inte som osäker,han känns väldigt trygg, med lite pondus på rätt sätt. Lätt att ha att göra med förutom resursförsvaret.

Med tanke på ålder på din hund och att han iaf till hälften är av en driftstark ras så kan han ha rätt mycket med sig själv just nu och kan i vissa situationer vara splittrad och lite osäker. Jag har själv en väldigt spretig hane här hemma som blir ett år nästa vecka. Det är valp, vuxen, hormoner och drifter i en salig röra. Dock ingen resurs men han har lite annat "ofog" för sig.
Alltså, stryk är inte vad dessa hundar behöver. De är så otroligt formbara och vilsa i puberteten att sån skit kan förstöra massor!

Liknande trådar

Övr. Hund Nu behöver jag verkligen eran hjälp! Detta gäller en rottweiler hane på 50 kg. I oktober flyttade jag, sambon och hunden hem till...
Svar
18
· Visningar
3 462
Senast: Hellas
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 761
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 445
Övr. Hund Liten spinoff till det som diskuteras i trådarna om hundar som visat/visar aggresivitet mot barn. Ofta kommer då varianter på frasen...
Svar
16
· Visningar
6 651
Senast: GaurdianAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka