Hund på SLU Uppsala?

Skogstrollet

Trådstartare
Jag "hörde om" en tjej som pluggade husdjursagronomi på SLU i Uppsala och kunde ta med sig sin hund till skolan.

Någon här som gör så eller vet hur det funkar i så fall?

Sv: Hund på SLU Uppsala?

I skolans lokaler är det inte tillåtet att ha med hund. På en del institutioner är det anställda som har med sig sina hundar på kontoren, vilket man brukar se genom fingrarna med. När de nya byggnaderna ska vara färdiga om ett par år kommer även detta att bli förbjudet.

Jag läser till husdjursagronom, skriver för tillfället mitt exjobb. Jag brukar ha med mina 2 ett par timmar om dagen. Då ligger mitt "kontor" avsides och jag går inte genom hela byggnaden.

Jag läser till husdjursagronom och vi har ingen möjlighet att ha hundarna med oss. Jag tror att veterinärerna byggt nån form utav förvaring till sina hundar.

Jag läser inte på SLU i Uppsala, utan på annan ort och det är många som har sina hundar i bilen och rastar flera gånger om dagen. Men det är inte tillåtet att ha dem inne här heller.

Jag "hörde om" en tjej som pluggade husdjursagronomi på SLU i Uppsala och kunde ta med sig sin hund till skolan.

Någon här som gör så eller vet hur det funkar i så fall?

Som flera sagt så får man inte ha hund i skolans lokaler och inte förvarade i parkerade bilar. Veterinärernas studentkår har byggt hundgårdar med hundkojor där några förvara hundar på dagen. Däremot så bor ju många studenter på skolområdet och går hem på lunchen för att rasta hunden.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vad tycker hästar om att ridas med ett bett i munnen? Gör det ont? Hur reagerar de om man rider utan? Det ska ett forskarteam från SLU...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 401
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10