Hund på marknad

Vår augustifest, med marknad på stan (Norrköpings city) ser ut så här.....
Nä, inga mindre hundar här tack då det är en smal kilometer lång gata med stånd på varje sida och resten är ett torg med öltält, musik mm knökat med folk :)

Jag har ingen mot vare sig högre ljud eller folk - bara det inte är trängsel, för en mindre hund blir lätt halvmosad av folk som inte ser och överkörda av barnvagnar.
Marknader på landet eller i mindre städer är mycket mer öppna och där ser jag inga problem :)

Har haft med en av mina tidigare shar-pei på denna marknad, fast väldigt tidigt innan de flesta slutat jobbet (marknaden är fre-lör) och då gick det superbra att ta sig fram. Fast hon blev mest skum på den uppstoppade renen vid korvdisken ;) MIna mindre heeler - aldrig dom får följa med :D
04augusti.jpg

Augustifesten.jpg

Dit tar jag aldrig med mig hundarna om det inte är tidig förmiddag. Däremot marknader i t ex Östra Husby och liknande har de fått hänga på.

Överlag om att folk skulle "se" hundarna: no, no they don't. :meh: När det blir minsta tätt tittar ju folk rakt fram, inte på marken. Även boxern blev omkringknuffad det året hon fick hänga på den visade marknaden ovan.

Mina hundar har alltid fatt folja med, aven till sadana platser som marknaden i Norrkoping (aven om vi inte varit just dar, bara dar det varit sa trangt) och det var en himla tur nar vi skulle ut och flyga. Nar man flyger ut ur USA med hund sa kommer security till hundburen och checkar ut hunden ... nar man flyger ut fran Arlanda sa maste man sta i en mammut ko med allt bagage och tva rottisar i koppel. Man kan inte lamna burar dar man lastar i hundarna och de lastas ombord, utan allt maste vara med i kon.
Samtidigt ska man sakta fosa allt bagage framat medan man haller reda pa sa att rottisarna inte sticker upp nosen under allt for manga kjolar medan man gar fram och tillbaka och "foser" bagage med foten (och baken) med en rottis i varje hand. Det hander i stort sett alltid att nagon kastar sig over Miss Mandy for en klapp och hon kan vara lite kanslig for paflugna framlingar och later som om hon tanker slita ansiktet av dem. Eller att nagon kommer med en liten hund som skaller ut mina tva mitt i kon ... eller en radd person som satter i gang att skrika pa mig for att jag har "farliga" hundar med mig dar.
Det var en himla tur att vi vistats sa mycket i sa trang miljo att bada hundarna klarade av det hela utan att ens bli stressade.

<snip>
Överlag om att folk skulle "se" hundarna: no, no they don't. :meh: När det blir minsta tätt tittar ju folk rakt fram, inte på marken. Även boxern blev omkringknuffad det året hon fick hänga på den visade marknaden ovan.

Yes they do om hunden ar en rottis i alla fall. Dessutom lar sig hundarna sjalva att vaja undan om de far trana lite. Mina tva har aldrig blivit "omkringknuffad" ... men det har hant att jag varit tvungen att ha dem bakom mig och vaja vag for oss.

Yes they do om hunden ar en rottis i alla fall. Dessutom lar sig hundarna sjalva att vaja undan om de far trana lite. Mina tva har aldrig blivit "omkringknuffad" ... men det har hant att jag varit tvungen att ha dem bakom mig och vaja vag for oss.

Det är klart att en del ser hunden, men när det blir trångt hinner de oftast inte se hunden förrän de i princip står på den. Det är ju jättetrevligt att det funkar för er, själv vill jag inte längre utsätta mina hundar för sådan trängsel och väljer därför att gå när det är lite lugnare.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 498
Senast: Sel
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 465
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 236
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar