F
Fruentimber
Vår augustifest, med marknad på stan (Norrköpings city) ser ut så här.....
Nä, inga mindre hundar här tack då det är en smal kilometer lång gata med stånd på varje sida och resten är ett torg med öltält, musik mm knökat med folk
Jag har ingen mot vare sig högre ljud eller folk - bara det inte är trängsel, för en mindre hund blir lätt halvmosad av folk som inte ser och överkörda av barnvagnar.
Marknader på landet eller i mindre städer är mycket mer öppna och där ser jag inga problem
Har haft med en av mina tidigare shar-pei på denna marknad, fast väldigt tidigt innan de flesta slutat jobbet (marknaden är fre-lör) och då gick det superbra att ta sig fram. Fast hon blev mest skum på den uppstoppade renen vid korvdisken MIna mindre heeler - aldrig dom får följa med
Dit tar jag aldrig med mig hundarna om det inte är tidig förmiddag. Däremot marknader i t ex Östra Husby och liknande har de fått hänga på.
Överlag om att folk skulle "se" hundarna: no, no they don't. När det blir minsta tätt tittar ju folk rakt fram, inte på marken. Även boxern blev omkringknuffad det året hon fick hänga på den visade marknaden ovan.