Hund på hunddagis?

E

ekran

Vad tycker ni om att ha hund på hunddagis? Är det några här som har det och vad har ni för erfarenheter av det? Funderar på att köpa en till hund i sommar, men då jag fortfarande kommer gå i skola ett år då och har ganska långa dagar ibland, tänkte jag att hunddagis kanske skulle vara ett alternativ. Min nuvarande hund har alltid varit ensam på dagarna i snart 9 år och hon verkar inte bry sig så mycket. Men om jag nu köper mig en till hund så kanske det blir lite jobbigt för min nuvarande hund att ha en valp hängandes efter sig hela tiden och det känns ju också lite dumt att ha dem i olika rum då våra rum inte är så stora. Då kom jag på idén med hunddagiset. Men det kostar ju en del.:o Det kanske ändå går att lämna dem hemma ensamma...de har ju trots allt varandra då.:angel: Hur länga har ni era hundar ensamma på dagarna? Det blev lite sluddrigt, men jag är tacksam för svar.
 
Sv: Hund på hunddagis?

En tanke är att kanske ha hunden deltid på hunddagiset de dagar jag slutar sent.:smirk: Men det kanske blir lite struligt...
 
Sv: Hund på hunddagis?

Kanske är bättre att vänta tills du har tid. Annars tror jag inte att hunden skulle må speciellt dåligt av att vara på hunddagis, sålänge det är bra personal och bra miljö. Jag tror nog att din äldre hund säger ifrån om valpen blir för jobbig.
 
Sv: Hund på hunddagis?

Varför köpa en hund om du vet att du måste lämna bort den - vänta du tills skolan är färdig.
Hunddagis är väl bra men jag skulle inte vilja lämna en unghund där på regelbunden basis
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 925
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp