Hund och flytväst

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 972
H

Havregryn

Hur reagerar hundarna om de hamnar i vattnet med en flytväst? Tänker lite på att de måste väl hämna deras normala rörelser och känsla med västen på? Eller?

Sv: Hund och flytväst

Min hund har inte hamnat i sjön och gillar inte att vara i sjön alls så vi har aldrig provat. Men hon är aldrig begränsad i sina rörelser av flytvästen.
image-upload-107-796908.jpg

Varför skulle flytvästen hämma rörelserna för?

Den sitter ju huvudsakligen över ryggen :)

Mina hundar har simmat på som vanligt även om dom haft flytväst på sig..

Min hund simmar som vanligt med flytväst. Varför skulle den hämma något? Eftersom jag faktiskt hört talas som hundar som drunknat när de ramlat i utan flytväst så har min hund alltid västen på i båt och på bryggor!

Min hund ramlade av segelbåten i somras under seglingen. Hunden tycker inte det är så jättekul att bada så jag trodde hon skulle få panik. Men hon var jättelugn simmade lugnt och fint tillbaka till båten. Vi plockade upp henne med båtsaken. Så hon simmade helt perfekt i sin flytväst.

:laugh:

Ja en av mina är en av dom få hundar som INTE kan simma! han simmar bara med frambena:P så han har alltid flyt väst och det går ut märkt tycker han med för då kan han vara ute i vattnet endå för då räcker det att bara simma med frambena.

Sen har dom andra det jämt när vi är ute med båten, för säkerheten.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka