Hund med plötsligt konstigt beteende

Bubble

Trådstartare
Min hund har varit konstig hela dagen idag..igår var han helt som vanligt..idag är hela han liksom låg..svansen bara hänger och han vill som inte göra något alls. Imorse efter morgonpromenaden (där han i princip bara gick rakt fram, lyssnade ju på vad man sa men det var inte mer än så inget nosande eller liknande) la han sig bara ner i hallen och skakade, det gick inte att få honom därifrån :( åkte naturligtvis till veterinären men dom hittade inget fel på honom. Nu har han legat och sovit stenhårt sen vi kom hem för 1 timme sen. Han bryr sig inte alls om sådant han brukar gilla till exempel om man försöker leka med honom man ser att något fel är det, han ville inte heller hoppa in i bilen som han i normala fall älskar..

Han har aldrig varit så innan och det kom bara över natten :confused:
Har ju fått in en valp i huset han har varit här 1 vecka nu kan det ha med den omställningen att göra kanske? Någon som varit med om något liknande?

Sv: Hund med plötsligt konstigt beteende

Jo jag tänkte också på det först men han verkar inte ha ont om man rör vid svansen.

De visar inte nodvandigtvis att de har ont vid vattensvans. Min tjej var lite lagre an vanligt och holl svansen mycket annorlunda ... men visade inte pa nagot satt att hon hade ont. Jag tog henne (akut:angel:) till vet nar det hande och vetten klamde och kande utan att hon pa nagot vis visade att det gjorde ont.
Sonen's Dobie gnaller ibland till nar hon haft det, men man kan klamma hur mycket som helst utan att hon sager nagot.

Okej kanske kan vara det i alla fall då, aldrig varit med om det bara hört talas om så trodde de visade mer att de hade ont. Får hoppas på att det "bara" är det :)

Jag har varit ett par turer till vet med hund som har haft vattensvans. Jag har en hund som far mycket illa av det och knappt bajsar för att det gör så förbaskat ont, så vi får smärtlindring. I dom vanligaste fallen där hunden inte påvisar symptom på smärta eller liknande så fattade jag det som att man bara väntar ut det hela och inte gör så mycket.

Det man kan göra för att underlätta och förebygga sedan är att täcka hunden så den inte blir kall och fuktig vid ruggigt väder. Och även se till att hunden även under sommarhalvåret (vår) när det är varmt ute men kallt i vattnet inte doppar bakdelen/svansen.

Fick du inte med dig något smärtstillande från veterinären? Vattensvans gör ruskigt ont :(. Rör han sig normalt med bakbenen? Det kan vara ryggen också. Blev han röntgad?

Namnet till trots så kan hundar få vattensvans utan att ha varit blöta.
Vad gäller smärta så var förra vovven var mer eller mindre däckad i 3 v, trots smärtlindring.

Jag tror det ar valdigt individuellt hur ont det gjor ... Min tjej verkade inte ha ruskigt ont ... bara latt "uncomfortable" medan det varade. Sonen's Dobie verkade inte heller ha "ruskigt ont" men var helt klart mer paverkad an Mandy, men sa ar hon en 'drama queen' ocksa.

Han fick en spruta med smärtstillande hos veterinären. De sa inget om vad det kunde vara. Ingen röntgen, tittade bara, kände och klämde lite och tog feber. Sa att jag skulle hålla honom under uppsikt och höra av mig igen om det inte vart bättre. Han var ganska konstig hela kvällen, låg i princip bara på samma ställe och rörde sig inte. Men senare piggnade han till ungefär lika fort som det kom, gick och åt och drack lite och sen var han som vanligt, svansen hängde inte heller mer. Kan det gå över så fort som på en dag om det är en lindrigare variant? Kändes konstigt :crazy:

Vår gamle labbe har haft vattensvans flertalet gånger, speciellt i samband med att han varit jätteglad eller varit med på jakt och ansträngt sej för mkt i vattenarbetet. Det värsta har alltid släppt efter ca 24timmar. Nån gång har det hållt i i 2dagar. De senaste 2åren har han inte drabbats av det, men det är nog mkt tack vare att vi inte använder honom lika "hårt" i jakt längre efersom han börjar bli gammal och han hetsar inte upp sej så mkt av saker som han gjorde förr om åren.
Vi har alltid varit noga med att han ska hållas varm för och efter ansträngning, Back on track täcke på! De gångerna han har haft riktigt ont av det har han fått smärtlindring.

/LL

Togs inga blodprover??
Kan ju vara en infektion av något slag.
Jag skulle uppsöka annan veterinär om det återkommer.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 662
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Annique
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 070
Senast: snöflingor
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 735
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V